Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Ediția 57

Hristos a Inviat!

1. Inter Miami (MLS) a semnat un parteneriat global multianual cu Visa. Valoarea francizei din Major League Soccer a crescut cu 72% de la venirea lui Lionel Messi, ajungând la 1,03 miliarde de dolari.

2. Caleb Williams, primul jucător ales în Draft-ul NFL 2024, a primit din partea Chicago Bears un contract pe patru ani în valoare de 39,5 milioane de dolari, plus 25,5 de milioane bonus la semnătură. Bonusul este cu 3,8% mai mare decât cel plătit jucătorului ales în 2023. Este pentru prima dată după pandemie când diferența de la an la an depășește 1%.

3. Adidas a raportat venituri de 5,46 miliarde de dolari în primul sfert al anului 2024, cu 8% mai mari decât în perioada similară a anului precedent. Segmentul de încălțăminte a înregistrat o creștere cu 13%.

4. În jocul de strategie Clash of Clans a fost introdus personajul The Barbarian King (Regele Barbar), care are trăsăturile fotbalistului Erling Haaland, de la Manchester City. Este primul personaj din joc inspirat de o persoană reală.

5. The National Football League (NFL) și-a extins parteneriatul cu X (fosta Twitter), început în 2023. Platforma va continua să ofere rezumate ale meciurilor de fotbal american, inclusiv toate touch-down-urile.

6. NBC Universal pregătește o ofertă de 2,5 miliarde de dolari pe an pentru drepturile de televizare a jocurilor din NBA, în contextul în care Warner Bros Discovery, rețeaua care transmite competiția începând cu sezonul 1988-1989, nu a ajuns la un acord cu National Basketball Association pentru prelungirea înțelegerii.

7. Richard Masters, directorul executiv al Premier League, a declarat că unele meciuri din campionatul Angliei s-ar putea juca în Statele Unite, dar nu în viitorul apropiat. Până atunci, sunt șanse mari ca fanii americani să vadă live partide din LaLiga.

8. Formula 1 a semnat o înțelegere regională cu American Express. Compania de servicii financiare, care se mai implică în fotbal, baschet, tenis și golf, va fi partenerul oficial al Academiei F1.

9. FCSB a fost implicată în primele opt meciuri din topul audiențelor Superligii 2023-2024.

#SUNTEMSPORT #SportsBusiness #sportsbiz #businesssportiv #sportsmarketing #sportsmanagement

Articolul precedentSports Business Drops #55
Articolul următor13 cu liniste. despre gastrectomie totala.
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).