Newsletter saptamanal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 55.

  1. Primarul din Indianapolis a anunțat că va fi depusă cererea pentru ca echipa orașului să fie admisă în Major League Soccer . Ultima franciză primită în MLS a fost cea din San Diego, care a plătit o taxă de înscriere de 500 de milioane de euro.
  1. Meciurile din primul weekend al play-off-ului National Hockey League (NHL) 2024 au avut o audiență medie de 1,03 milioane de telespectatori, cu 11% mai mare decât primele confruntări din sezonul trecut.
  2. Tiger Woods va primi 100 de milioane de dolari din partea PGA TOUR drept bonus de loialitate, după ce a refuzat invitația de a participa la LIV Golf, circuit organizat de Arabia Saudită.
  3. Federatia Romana de Fotbal și Autoklass Romania au prelungit parteneriatul cu încă doi ani. Fanii vor avea acces la produsele oficiale însemnate cu emblema națională și în sucursalele dealerului auto.
  4. Infinite Reality a achiziționat Drone Racing League, cu 250 de milioane de dolari. Competiția între drone a mai atras investiții în trecut din partea Liberty Media, Exor și Sky.
  5. Seria A va colabora cu agenția de marketing Minute Media pentru creșterea vizibilității în America de Nord. Liga fotbalistică italiană va difuza conținut pentru microbiștii din Statele Unite, Canada și Mexic prin intermediul platformelor 90min și The Players’ Tribune.
  6. Se estimează că Marele Premiu de Formula 1 al Thailandei, care poate intra în calendarul competițional din 2027, va genera venituri de 108 milioane dolari pentru țara asiatică și va crea peste 1000 de locuri de muncă.
  7. Paris 2024 (26 iulie – 11 august) va fi prima ediție a Jocurilor Olimpice transmisă în format 8k. Intel va implementa în transmisiune mai multe elemente care țin de inteligența artificială, printre care o tehnologie inovativă de măsurare a performanțelor atleților.
  8. Baschetbaliștii lui New York Knicks poartă în play-off-ul NBA 2024 încălțăminte cu design special, de la Timberland. Ghetele vin în două combinații de culori, Wheat Nubuck și Black Nubuck.
  9. Transmisiunile sportive de tipul Free-to-Air au contribuit cu 4,9 miliarde de euro la economia europeană, potrivit raportului „The Economic Impact of the Sports Activities of Public Service Media”, dat publicității de Oxford Economics.
#SUNTEMSPORT #sportsbusinessacademy #sportsbusiness
sportsmarketing #sportsmanagement #sportsbiz #businesssportiv
Articolul precedentSports Business Drops #54
Articolul următorSports Business Drops #57
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).