Newsletter saptamanal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 54.

  1. Federația Română de Fotbal (FRF) și ING Bank România au anunțat un parteneriat pe următoarele trei sezoane ale competiției Cupa Împreună Suntem Fotbal, adresată elevilor U14, U16 și U18, care se transformă în Cupa ING.

2. NHL a aprobat achiziționarea francizei Arizona Coyotes de către Smith Entertainment Group (SEG), companie care deține echipa de baschet Utah Jazz, din NBA. Valoarea tranzacției este de 1,2 miliarde de dolari.

3. Jucătoarea de baschet Catlin Clark, debutantă în WNBA pentru Indiana Fever, va semna un contract comercial cu Nike. Valoarea sponsorizării nu a fost specificată, dar se vorbește despre o sumă cu opt cifre.

4. Draft-ul WNBA, în care echipele profesioniste aleg dintre baschetbalistele care au terminat colegiul, a înregistrat în acest an cea mai mare audiență din istorie, de 2,45 milioane de telespectatori pe ESPN.

5. Audiența totală în sezonul regulat al NHL a depășit recordul anterior, de 22,4 milioane de telespectatori, cu 18 meciuri înainte de finalul actualului sezon.

6. După modernizarea stadionului, Real Mallorca (LaLiga) estimează că va obține venituri din ticketing de aproximativ 11 milioane de euro, în sezonul 2023-2024. Câștigurile din vânzarea biletelor au fost de 6,8 milioane de euro în sezonul precedent.

7. Play-off-ul NHL, care debutează pe 20 aprilie, va marca începutul colaborării cu BodyArmor ca băutură oficială a competiției. MVP-ul Connor McDavid se numără printre ambasadorii brandului intrat în ianuarie și pe piața din Canada.

8. Luol Deng, fostul star din NBA născut în Sudanul de Sud, se implică într-un program al agenției de marketing și impresariat Octagon pentru a-i sprijini pe baschetbaliștii africani să facă tranziția spre profesionism.

9. Meciul din MLS dintre Sporting Kansas City și Inter Miami (2-3) a stabilit un record de audiență pentru statul Missouri. Venirea lui Lionel Messi a atras 72.610 de fani la stadion, starul argentinian marcând al doilea gol al lui Inter.

10. National Football League (NFL) și Federația Internațională de Fotbal American vor colabora pentru crearea unor competiții de „flag football”, disciplină sportivă cu 20 de milioane de practicanți, care va fi prezentă la Jocurile Olimpice din 2028, de la Los Angeles.


#SUNTEMSPORT #sportsbusiness #sportsbusinessacademy #businesssportiv #sportsmarketing #sportsmanagement #sportsbiz

Articolul precedentSports Business Drops #53
Articolul următorSports Business Drops #55
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).