1. Șortul purtat de Muhammad Ali în lupta cu Jow Frazier, în evenimentul „Thrilla in Manila” din 1975, a fost scos la licitație. Specialiștii sunt de părere că acesta se va vinde cu 6.000.000 de dolari.
  1. The Women’s Super League și Women’s Championship, primele două eșaloane fotbalistice feminine din Anglia, vor primi o sponsorizare record de 11 milioane de dolari din partea Barclays, începând cu anul 2025. Este o sumă dublă față de valoarea înțelegerii actuale.
  2. Arabia Saudită va găzdui turneele WTA Finals în următorii trei ani. Organizatorii vor asigura un fond de premiere record, de 15,25 milioane de dolari.
  3. Leicester City a raportat pierderi de 89,7 milioane de lire sterline în sezonul 2022/2023, cele mai mari din Premier League. „Vulpile”, care au și retrogradat, au avut cel mai mare fond de salarii după echipele care au terminat în Top 6.
  4. Manchester City vs Arsenal (0-0) a stabilit un nou record de audiență pentru un meci din Premier League în SUA. Partida a fost urmărită de 2,12 milioane de telespectatori pe NBC. Precedentul record era de 1,96 milioane de privitori (Liverpool vs Arsenal 1-1, jucat pe 23 decembrie 2023).
  5. Francizele din Major League Baseball au înregistrat încasări record în 2023, de 378 milioane dolari, din ticketing, sponsorizări, media și venituri comerciale. Valoarea medie a echipelor este de 2,4 miliarde de dolari, cu 4% mai are față de anul precedent.
  6. Grupul Arctos a anunțat încheierea contribuțiilor la un al doilea fond dedicat investițiilor în sport. Într-un interval de doi ani, s-au strâns 4,1 miliarde de dolari.
  7. Tony Clark, directorul executiv al Asociației Jucătorilor din Major League Baseball, a câștigat 4,25 milioane de dolari în 2023, din salariu și bonusuri. În perioada 2019-2022, Clark a primit 2,25 milioane anual.
  8. Postările despre ediția 2023 a Dynamite Fighting Show au avut peste 250 de milioane de vizualizări pe rețelele sociale, dintre care peste 100 de milioane pe Facebook.
  9. Baschetbalista Caitlin Clark a primit o ofertă de 5.000.000 de euro din partea rapperului Ice Cube ca să joace în liga acestuia de baschet 3×3, BIG 3.
#SUNTEMSPORT #sportsbusinessacademy #sportsbusiness #marketingsportiv #sportsmanagement #sportsmarketing #sportsbiz #businesssportiv
Articolul precedentSports Business Drops #52
Articolul următorSports Business Drops #53
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).