1. Aston Villa Football Club a semnat cel mai mare contract de sponsorizare din istoria clubului. Echipa din Premier League va primi 40 de milioane de lire sterline de la operatorul de gambling Betano , în următoarele două sezoane.
  1. Castore a sublicențiat partneneriatele Umbro cu mai multe cluburi precum AFC Bournemouth, Brentford, Luton Town și West Ham United. Producătorul britanic de îmbrăcăminte sportivă va vinde produse sub marca Umbro și în Germania, Austria, Elveția, Belgia, Olanda și Danemarca.
  2. Federația Română de Fotbal și BIGOTTI au semnat un parteneriat în virtutea căruia brandul de îmbrăcăminte va asigura ținuta oficială a „tricolorilor” până la finalul anului 2027.
  3. ESPN va plăti 7,8 miliarde de dolari pentru drepturile tv exclusive ale meciurilor din play-off-ul competiției de fotbal american la nivel de colegiu, până la finalul sezonului 2031-2032.
  4. Cluburile din primele două eșaloane fotbalistice din Germania, Bundesliga și 2.Bundesliga, au înregistrat venituri totale de 5,4 miliarde de dolari în sezonul 2022-2023. Încasările sunt mai mari decât cele din sezoanele prepandemice.
  5. Shohei Ohtani, de la Los Angeles Dodgers , este sportivul din Major League Baseball cu cele mai mari venituri în 2024. Japonezul încasează un salariu de 2.000.000 de dolari și alte 65 de milioane de dolari din contracte comerciale.
  6. FIFA a raportat venituri de 1,17 miliarde de dolari în 2023. Conducătorii forului mondial estimează încasări totale de 11 miliarde de dolari în ciclul financiar 2023-2026. Din acești bani, 2,5 miliarde vor fi investite în dezvoltarea fotbalului.
  7. LeBron James, cel mai bun marcator din istoria NBA, și analistul JJ Redick vor face podcastul „Mind of the Game”, în care vor vorbi numai despre baschet. Cei doi își doresc ca proiectul să crească „organic”, astfel că nu au căutat sponsori pentru lansarea lui.
  8. Baza de antrenament a lui Manchester City Football Club va deveni unul dintre cei mai mari producători de energie regenerabilă din lumea fotbalului, prin montarea a 10.887 de panouri solare.
  9. Carsten Koerl, fondator și CEO al Sportradar , intenționează să vândă acțiuni în valoare de 35 de milioane de dolari. Agenția care furnizează analize și statistici sportive are încasări anuale de peste 800 de milioane de dolari.
#SUNTEMSPORT #SportsBusinessAcademy #sportsbusiness #sportsmanagement #sportsmarketing
Articolul precedentSports Business Drops #50
Articolul următorSports Business Drops #52
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).