1. Sponsorizările din sport au atins 30,86 miliarde la nivel global în 2023. Este cea mai mare valoare din istorie, precedentul record fiind de 30,69 de miliarde de euro, în 2019.

2. Biroul pentru Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene a respins solicitarea de înregistrare a mărcii Superliga Europei, motivând că Superliga daneză este înregistrată deja sub această titulatură.

3. Fondul public de investiții din Arabia Saudită a făcut o ofertă de două miliarde de dolari pentru preluarea circuitelor ATP 1000 și WTA 1000. Organizatorii au la dispoziție 90 de zile pentru a da un răspuns.

4. În 2023, Adidas a avut încasări de 23,3 miliarde de dolari în America de Nord, cu 5% mai mici față de 2022. A fost prima dată când producătorul de echipament sportiv a raportat venituri în scădere față de anul precedent, din 1992 până în prezent.

5. Potrivit unui sondaj realizat de site-ul Footballco, 92% dintre microbiștii din SUA, Columbia, Mexic și Chile vor continua să vadă Copa America și în cazul în care naționalele lor vor fi eliminate din competiția care va debuta pe 20 iunie în Statele Unite. Această țară a găzduit ultima oară turneul în 2016, când s-a înregistrat o audiență tv de peste 100 de milioane de telespectatori.

6. Semifinalele și finala turneului de Grand Slam Wimbledon 2023 au avut parte de un engagement mai mare decât orice altă competiție sportivă feminină de anul trecut, din perspectiva advertisingului. Cele mai multe reacții au fost generate de brandul New Balance (cu 303% peste medie).

7. Federatia Romana de Fotbal a prelungit până în anul 2030 parteneriatul cu Betano . Operatorul de gambling este sponsor principal al Cupei României, cele două părți realizând „Bate Cupa”, un show difuzat pe TV și online.

8. Piața industriei sportive va atinge valoarea de 260 de miliarde de dolari până în anul 2033, potrivit unui raport dat publicității de agenția Tow Circles.

9. Derby-ul Rapid vs FCSB (4-0), din etapa a 30-a a Superligii România, a stabilit recordul de audiență pe stadion în sezonul 2023-2024. Pe „Arena Națională” au fost prezenți 43.283 de spectatori. La confruntarea din turul sezonului regulat asistaseră 40.563 de spectatori.

#SUNTEMSPORT #sportbiz #sportsbusinessacademy #sportsmanagement #sportsmarketing

Articolul precedentSports Business Drops
Articolul următorSports Business Drops #51
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).