1. Harry Kane investește în Reflo, o firmă de îmbrăcăminte fabricată din materiale sustenabile. Fotbalistul englez este și ambasador al acestui brand care a strâns finanțări în valoare de 1.000.000 de lire sterline din lumea sportului.
  2. Fondul Public de Investiții din Arabia Saudită intenționează să cumpere acțiuni la patru cluburi de rugby din Marea Britanie, Gloucester, Leicester Tigers, Northampton Saints și Newcastle Falcons. Potrivit presei din Regatul Unit, investiția totală este de aproximativ 60 de milioane de lire sterline.
  3. Platforma de comerț electronic MercadoLibre va plăti 202 milioane de dolari pentru a avea drepturi de nume asupra stadionului Pacaembu Stadium, din Sao Paulo (Brazilia). În următorii 5 ani, arena se va numi Mercado Livre Arena Pacaembu.
  4. FSG Strategic Sports Group a făcut o investiție de trei miliarde de dolari în circuitul de golf PGA Tour. Jumătate din această sumă va fi folosită ca fond de premiere pentru PGA Tour Enterprises.
  5. Autoritatea germană pentru liberă concurență a respins legea prin care se interzicea ca drepturile tv pentru Bundesliga să fie deținute în exclusivitate de o singură companie media. Astfel, pachetul pentru perioada 2025-2029 poate avea un cumpărător unic.
  6. Veniturile totale din sponsorizări ale francizelor din NFL au fost de 2,35 miliarde de dolari în 2023, cu 15% mai mari decât în anul precedent. Dallas Cowboys a avut cele mai mari încasări, iar Jacksonville Jaguars – cei mai mulți parteneri.
  7. Cupa Mondială la Rugby 2023 a cumulat în toată lumea 1,33 miliarde de ore de vizionare, fiind cea mai urmărită competiție de rugby din toate timpurile. Recordul precedent era de la competiția desfășurată în 2019 – 1,11 miliarde de ore de vizionare, cu 19% mai puțin decât anul trecut.
  8. Producătorul de autovehicule MG Motor UK a devenit partener oficial al lui Arsenal. Brandul MG va fi expus atât pe stadionul formației din Premier League, cât și pe Meadow Park, arena pe care își dispută meciurile de acasă echipa feminină a „tunarilor”.
  9. San Francisco 49ers și Levi Strauss & Co au semnat prelungirea parteneriatului până la finalul sezonului 2043. Producătorul de haine va plăti 170 de milioane de dolari în următorii zece ani pentru promovarea brandului în NFL.
  10. Operatorul de pariuri sportive Maxbet a devenit sponsorul lui FC Voluntari, echipă din Superliga României. Parteneriatul a intrat în vigoare înaintea meciului de campionat cu CFR Cluj, confruntare care a marcat debutul lui Adrian Mutu pe banca tehnică a clujenilor.

#sportsbusiness #sportsmanagement #sportsmarketing

Articolul precedentSports Business Drops #42
Articolul următorSports Business Drops #44
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).