1. Liberty Media, compania care deține Formula 1, a fost declarată de Forbes drept „cel mai valoros imperiu din sport”. Valoarea brandului este estimată la 18,22 miliarde de dolari. Pe locurile 2 și 3 în top sunt Kroenke Sports & Entertainment (15,59 miliarde), respectiv Fenway Group (12,95 miliarde).
  2. Ferrari își face echipă și pentru cursele cu ambarcațiuni. Producătorul italian de mașini, care deține o franciză de succes în Formula 1, i-a încredințat proiectul lui Giobanni Soldini, pilot cu experiență de peste 25 de ani în întrecerile pe apă.

    3.Ryan Smith, proprietarul lui Utah Jazz (NBA), a solicitat extinderea National Hockey League (NHL) cu o franciză din Salt Lake City. Bill Daly, comisarul adjunct al ligii de hochei, a confirmat discuțiile inițiate încă din iunie 2023.
  3. Red Bull și Visa au convenit un parteneriat global prin care echipa de Formula 1 AlphaTauri își schimbă denumirea în Visa Cash App TB. Colaborarea a fost semnată pe o perioadă de 15 ani.
  4. FC Sevilia colaborează cu IBM pentru crearea aplicației „Scout Advisor”, un instrument bazat pe Inteligență Artificială care permite clubului din LaLiga să identifice mai ușor fotbaliștii de valoare într-o bază de date globală.
  5. Lorenzo Casini, președintele Serie A, a confirmat că este analizată posibilitatea ca unele meciuri să se dispute în Statele Unite și în India, acolo unde echipele italiene au un număr mare de fani. Patru dintre ultimele șase ediții ale Supercupei Italiei au fot găzduite de Arabia Saudită.
  6. Netflix va transmite galele organizate în cadrul WWE Raw începând cu ianuarie 2025. Contractul are o durată de 10 ani și o valoare totală de 5 miliarde de dolari.
  7. Telefonica a achiziționat drepturile LaLiga pentru Spania până la finalul sezonului 2026/2027. Compania media va plăti 1,29 miliarde de euro pentru a transmite cinci jocuri din fiecare etapă pe Movistar+.
  8. Operatorul de gambling Betano și Federația Română de Automobilism Sportiv au extins parteneriatul pentru Campionatul Național de Raliuri. Astfel, competiția se va numi Campionatul Național de Raliuri Betano până în 2026.
  9. Prime Video, serviciul de streaming al Amazon, va transmite pe teritoriul Mexicului, în sistem direct-to-consumer, 50 de meciuri din sezonul regulat și din play-off-ul NBA. Comentariul va fi asigurat în limba spaniolă.

#SportsBusiness #SportsManagement #SportsMarketing

Articolul precedentSports Business Drops #41
Articolul următorSports Business Drops #43
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).