Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 81.

1. Gerard Pique, fondatorul competiției Kings League, a declarat că 85% dintre fanii acesteia au sub 35 de ani. Fostul fundaș al Barcelonei a dezvăluit că circuitul de fotbal 7 vs 7 a fost profitabil încă din prima zi.

2. Fotbalul, atletismul și Formula 1 sunt cele mai populare sporturi în rândul adulților din Generația Z în Marea Britanie, potrivit unui studiu realizat de agenția EY Sports Engagement. Topul preferințelor este completat de tenis, baschet, drumeții și tenis de masă.

3. SportFive a fost desemnată „Agenția Globală a Anului” în cadrul ceremoniei 2024 Leaders Sports Awards. Trei dintre specialiștii care lucrează pentru această agenție s-au numărat printre lectorii Sports Bussiness Academy, singura academie de business sportiv din Europa de Est acreditată la nivelul Uniunii Europene. 

4. La derby-ul Dinamo vs FCSB, care s-a jucat pe 20 octombrie în Superligă, au asistat 45.469 de spectatori, nou record de audiență pentru acest sezon de Superligă.

5. Group One Holdings, care deține compania din domeniul sporturilor de contact ONE Championship, a atras investiții de peste 50.000.000 de dolari. Holdingul fondat în Singapore este cotat la 1,35 miliarde de dolari.

6. Auston Matthews este sportivul din National Hockey League (NHL) care realizează cel mai mare venit anual. Jucătorul lui Toronto Maple Leafs câștigă 16.700.000 de dolari pe gheață și 5.000.000 de dolari din drepturi comerciale. Top 3 este completat de Nathan MacKinnin de la Colorado Avalance (16.500.000 de dolari / 3.000.000) și de Connor MacDavid de la Edmonton Oilers (10.000.000 / 6.000.0000 de dolari).

7. Sportivele au generat 67% din vizualizările înregistrate pe TikTok de către delegația Marii Britanii la Jocurile Olimpice de la Paris 2024. Imaginile cu atleta Lina Nielsen au avut cele mai multe accesări pe platfoma de socializare menționată, peste 28.000.000.

8. Un sondaj realizat de agenția PTI Digital relevă că 40% dintre entitățile sportive din Marea Britanie consideră că sponsorizarea și produsele digitale sunt sectoarele cu cel mai mare potențial de creștere în viitorul apropiat, înaintea ticketingului (18%), retail-ului (15%) și ospitalității (14%).

9. Piața de tehnologie sportivă a generat 34,2 miliarde de dolari în prima jumătatea a anului 2024, potrivit unui raport dat publicității de fondul de investiții Drake Star Partners. În perioada de referință s-a înregistrat un număr record de 225 de fuziuni și achiziții.

10. Cristiano Ronaldo a lansat propriul brand de ceasuri ultralux, în parteneriat cu compania americană de bijuterii Jacob & Co. Prețurile ceasurilor din colecția Flight of CR7 pornesc de la 56.000 de dolari, iar un ceas din colecția Heart of CR7 poate fi achiziționat cu minim 28.000 de dolari.

Ocupa-ti locul la a 10-a Editie a Sports Business Academy, incepem pe 23 Octombrie. Aceasta editie are focus pe „cum folosim AI in sport”. Intra pe https://SportsBusinessAcademy.ro

#SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #sportsmarketing #marketingsportiv #sportsmanagement #managementsportiv

Articolul precedentSports Business Drops #80
Articolul următorSports Business Drops #82
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).