Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 119.

  1. Chelsea a câștigat în total 129,5 milioane de dolari după ce și-a adjudecat Campionatul Mondial al Cluburilor (3-0 în finală cu Paris Saint-Germain). Formația franceză a obținut 107,7 milioane  de dolari.
  2. Meciul Franța vs Anglia (2-1), de la Campionatul European feminin de fotbal 2025, a fost urmărit de peste 5.000.000 de telespectatori de ambele părți ale Canalului Mânecii, respectiv de 2.800.000 de fani în Franța și de 2.600.000 în Regatul Unit.
  3. Betano a extins parteneriatul cu FIFA, devenind Partener Oficial al  FIFA Club World Cup 2025™ pentru Europa. Brandul din domeniul pariurilor sportive fusese desemnat săsptămâna trecută și Partener Oficial al turneului și pentru America de Sud.
  4. EuroLiga de baschet își schimbă logo-ul, într-un rebranding care marchează extinderea la 20 de participante, printre care și Dubai Basketball (Emiratele Arabe Unite). Totodată, s-a renunțat la parteneriatul cu Turkish Airlines, brand care a sponsorizat competiția în ultimii 15 ani.
  5. Nike este noul sponsor tehnic al celor de la UTA Arad. Echipamentul care va fi purtat în meciurile de pe teren propriu din sezonul 2025-2026 conține tricouri care au dungi verticale albe și roșii pe partea din față, sunt albe cu numere roșii în spate, iar șorturile și jambierele sunt integral roșii.
  6. Justin Ștefan, secretarul general al Ligii Profesioniste de Fotbal, a vorbit despre creșterea drepturilor TV pentru SuperLiga României, de la 30.500.000 la 33.000.000 de euro anual. Anunțul oficial ar urma să fie făcut în zilele următoare.
  7. Adrian Mutu și conducerea Fiorentinei au stabilit un acord de colaborare între academia de fotbal a fostului internațional român și academia de fotbal a clubului italian, care are ca centru de pregătire Viola Park, un complex sportiv evaluat la 200 de milioane euro.
  8. DAZN, platforma de streaming unde s-a văzut gratuit Campionatul Mondial al cluburilor 2025, va transmite meciurile din Serie A în Regatul Unit și în Statele Unite ale Americii. De asemenea, compania a achiziționat drepturile digitale globale pentru Serie A, Cupa și Supercupa Italiei.
  9. Cel mai ieftin bilet pentru Fluminense vs Chelsea (disputat pe 8 iulie) a ajuns să coste sub 15 dolari, de la 474 dolari, cât era prețul inițial. Semifinala Campionatului Mondial al cluburilor se va juca pe stadionul MetLife din New Jersey, care are o capacitate de 82.500 de locuri.
  10. Federația Română de Fotbal a încasat aproximativ 200.000 de euro din comercializarea biletelor pentru Supercupa României, costurile cu organizarea fiind de aproximativ 100.000 de euro. La meciul FCSB vs CFR Cluj (2-1), jucat pe stadionul „Steaua”, au asistat 20.133 de spectatori.

Powered by Sports Business Academy

Citeste si stirile de saptamana trecuta.

#SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #SportsMarketing #MarketingSportiv

Articolul precedentSports Business Drops #118
Articolul următorSports Business Drops #120
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).