Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 117.

  1. Conform noului contract semnat cu Al Nassr, Cristiano Ronaldo poate câștiga aproape 600 de milioane de euro în doi ani, devenind și acționar al clubului saudit. El va primi 209 milioane de euro pe an drept salariu (573.116 euro pe zi) și va încasa 29 de milioane de euro la semnarea contractului, sumă care va crește la 44,6 milioane dacă va onora și al doilea an al înțelegerii. Există de asemenea un bonus de 4,7 milioane de euro în cazul în care portughezul va câștiga Gheata de Aur și unul de 9,4 milioane de euro dacă Al-Nassr câștigă titlul în Arabia Saudită.
  2. Fundașul francez Theo Hernandez s-a înțeles cu Al-Hilal și va semna cu echipa antrenată de Simone Inzaghi pentru un salariu de 25.000.000 de euro pe an. AC Milan ar urma să primească aproximativ 30.000.000 de euro de la clubul saudit.
  3. Bayern Munchen și Deutsche Telekom sunt în discuții avansate pentru prelungirea contractului de sponsorizare care expiră la finalul sezonului 2026-2027. Potrivit Bild, compania de telecomunicații va plăti 65.000.000 de euro pe an începând din 2027-2028, cu 30% mai mult decât actuala înțelegere.
  4. Cel de-al 7-lea meci din finala NBA 2025, care a avut caracter decisiv, a înregistrat cea mai mare audiență tv din ultimii șase ani. Victoria celor de la Oklahoma City Thunder în fața echipei Indiana Pacers (103-91) a fost urmărită de 16.350.000 de fani.
  5. Baschetbalistul Kevin Durant a achiziționat un pachet minoritar de acțiuni la Paris Saint-Germain prin compania sa de media și investiții, Boardroom. Dublul campion din NBA a semnat un parteneriat strategic cu Qatar Sports Investments, societatea care deține clubul de fotbal francez câștigător al Champions League în acest an.
  6. Turneul de Grand Slam de la Wimbledon beneficiază în acest an de un fond de premiere de 53.500.000 de lire sterline. Premiul pentru câștigătoarea competiției feminine este egal cu cel acordat campionului la masculin, 3.000.000 de lire sterline.
  7. Complexul de la Hungaroring, unde se desfășoară Marele Premiu al Ungariei la Formula 1, a fost modernizat la 40 de ani de la cursa inaugurală. Costul lucrărilor a fost de 70.000.000 de dolari. Anul trecut, Grand Prix-ul de lângă Budapesta a fost urmărit de 300.000 de spectatori, 80% venind din afara țării.
  8. Louis Vuitton a intrat în rândul partenerilor lui Real Madrid. Sportivii clubului spaniol vor avea la dispoziție piese prêt-à-porter, încălțăminte și accesorii semnate de renumitul producător din industria de fashion. Este prima colaborare de acest tip pentru Louis Vuitton, brand care creează trofeele pentru cele mai prestigioase competiții internaționale.
  9. Juventus și Adidas au semnat prelungirea contractului de sponsorizare existent. Noua înțelegere, care va intra în vigoare din sezonul 2027-2028, este pe 10 ani și valorează 408.000.000 de euro, cu 10.200.000 de euro pe an mai puțin decât cea în derulare.

Powered by Sports Business Academy

Citeste si stirile de saptamana trecuta.

#SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #SportsMarketing #MarketingSportiv

Articolul precedentSports Business Drops #116
Articolul următorSports Business Drops #118
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).