Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 109.

  1. Adobe a devenit partener oficial al National Football League. Această organizație și cele 32 de francize participante la campionatul de fotbal american vor beneficia de aplicațiile Adobe pentru a genera „fan engagement” prin conținut creat de Inteligența Artificială.
  2. Numele companiei saudite Damac va apărea pe pieptul tricourilor jucătorilor de la Chelsea până la finalul sezonului 2024-2025. Echipa londoneză nu a avut sponsor principal în actuala stagiune, după expirarea contractului cu Infinite Athlete, în valoare de 40.000.000 de lire sterline pe an.
  3. Banca de investiții Morgan Stanley a devenit primul partener de servicii financiare al Academiei F1, școala unde sunt pregătite viitoarele staruri din motorsportul feminin. Parteneriatul începe oficial cu ocazia Miami Grand Prix, din 2-4 mai.
  4. LaLiga a raportat încasări de 5,049 miliarde de euro din contracte comerciale, drepturi tv, premii de la UEFA și venituri în ziua meciului, pentru sezonul 2023-2024. În stagiunea precedentă, s-a înregistrat o audiență record de 16.000.000 de spectatori, rata medie de ocupare a stadioanelor fiind de 75,4%.
  5. Municipalitatea din Washington DC contribuie cu 1,1 miliarde de dolari la construirea noului stadion al lui Washinghton Commanders (NFL). Arena va fi gata în 2030, va avea o capacitate de 65.000 de locuri și se va afla în incinta unui complex în valoare de 4 miliarde de dolari, cu parcuri, hoteluri, restaurante și magazine.
  6. Liga indiană de cricket va încasa 600.000.000 de dolari în 2025 din publicitatea difuzată în timpul transmisiunii jocurilor la televizor și în mediul digital, cu 50% mai mult decât în 2024. Audiența competiției a atins pragul de 500.000.000 de privitori la tv și pe internet.
  7. Londra și-a depus candidaturile pentru găzduirea Campionatelor Mondiale de Atletism din 2029 și Jocurilor Olimpice din 2040. Organizarea competițiilor este văzută drept un vector de creștere economică, în contextul în care evenimentele sportive majore, printre care și finala Champions League, au generat venituri de 230.000.000 de lire sterline pentru capitala Angliei în 2024.
  8. O selecționată de rugby formată din jucători englezi, irlandezi, scoțieni și galezi urmează să întreprindă un turneu în Australia, în această vară. Organizatorii se așteaptă la încasări record, după ce o acțiune similară desfășurată în 2021 în Africa de Sud a generat un profit de 8.200.000 de lire sterline, în ciuda restricțiilor impuse din cauza pandemiei de coronavirus.
  9. Veniturile cluburilor din campionatul României au crescut cu 68% în perioada 2019-2024, de la 68.000.000 la 114.000.000 de euro. În 2019, drepturile de televizare reprezentau 35% din bugetul total. În 2024, ponderea a scăzut la 22%. Sponsorizările și publicitatea generează cea mai mare parte din încasări, 29%.
  10. Dan Gătăianțu, directorul financiar al lui Dinamo, estimează că bugetul de salarii pentru sezonul 2025-2026 va fi cu 10% mai mare decât cel din stagiunea curentă – 10,5 milioane de euro -, deci va ajunge undeva spre 11,5 milioane de euro.

    Powered by Sports Business Academy

    Citeste si stirile de saptamana trecuta.

    #SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #SportsMarketing #MarketingSportiv
Articolul precedentSports Business Drops #108
Articolul următor14 ani. despre gastrectomie.
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).