Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 108.

  1. Un consorțiu american este în discuții avansate pentru preluarea echipei scoțiene Glagow Rangers, la care evoluează Ianis Hagi. Printre societățile care urmează să achiziționeze acțiuni se află și 49ers Enterprises, deținătoarea pachetului majoritar la Leeds United (Anglia, Premier League).
  2. Al Nassr i-a propus un nou contract lui Cristiano Ronaldo, de 171.500.000 de lire sterline pe an. Dacă va semna prelungirea înțelegerii cu clubul din Arabia Saudită, fotbalistul portughez va câștiga 19.600 de lire pe oră.
  3. Dave Checketts, fostul președinte al lui Utah Jazz (NBA), s-a asociat cu Cynosure Group pentru înființarea unui fond de investiții în sport cu un capital de 1,2 miliarde de dolari. Din acești bani vor fi finanțate echipe profesioniste și de amatori, competiții, federații, baze sportive și companii din domeniul tehnologiei.
  4. Venirea lui Inter Miami cu Lionel Messi în echipă pe stadionul Huntington Bank Field a atras 60.614 de spectatori, o audiență record pentru un eveniment sportiv din altă disciplină decât fotbal american. Inter Miami, echipa pentru care argentinianul a evoluat tot meciul, a învins-o cu 1-0 pe Columbus Crew în Major League Soccer.
  5. Michael Jordan este cel mai bine plătit sportiv din istorie, fostul baschetbalist cumulând câștiguri de 4,15 miliarde de dolari din salarii, premii și contracte comerciale. Podiumul este completat de Tiger Woods (golf, 2,79 miliarde de dolari) și de Cristiano Ronaldo (fotbal, 2,23 miliarde de dolari). Lionel Messi (fotbal) este pe locul 5 în top, cu 1,85 miliarde de dolari.
  6. Triumful lui Rory Mcllroy la Mastersul de golf de la Augusta a dus la o audiență record, de 12.700.000 de spectatori, pe CBS. Număr 1 mondial în acest sport, nord-irlandezul este cel mai marketabil jucător de golf în acest moment.
  7. FCSB a încasat 12.621.000 de euro din vânzarea biletelor în perioada 2018-2024. În același interval de timp, Dinamo și Rapid au câștigat împreună 11.098.000 de euro din ticketing.
  8. Cristian Gentea, primarul municipiului Pitești, a anunțat startul lucrărilor la noul stadion al lui FC Argeș. Arena din Trivale va avea o capacitate de 15.200 de locuri, valoarea proiectului fiind de 75.000.000 de euro.
  9. Barilla a semnat un parteneriat multianual cu Formula 1. Brandul italian producător de paste va fi vizibil atât prin bannerele de pe circuit, cât și prin gustările oferite spectatorilor din zona VIP. Printre partenerii oficiali ai F1 se mai numără American Express, Globant și Tag Heuer.
  10. A fost desemnată firma care va ridica noul stadion „Dan Păltinișanu” din Timișoara. Proiectarea va dura 8 luni, iar construirea efectivă a arenei cu capacitate de 32.000 de locuri este estimată la 24 de luni. Valoarea proiectului este de 160.000.000 de euro.

    Powered by Sports Business Academy

    Citeste si stirile de saptamana trecuta.

    #SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #SportsMarketing #MarketingSportiv
Articolul precedentSports Business Drops #107
Articolul următorSports Business Drops #109
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).