Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 107.

  1. Fondul de investiții Velocity Capital Management (VCM) va achiziționa firma de impresariat sportiv Unique Sports Group (USG), care reprezintă peste 350 de fotbaliști la nivel global, printre care Marc Guehi (Crystal Palace). Fotbaliștii reprezentați au cota de piață totală de peste 1,3 miliarde de dolari. VCM va investi în afacere peste 100.000.000 de dolari.
  2. Aflat în insolvență, clubul de fotbal Dinamo București a raportat pierderi de 4.000.000 de euro pentru 2024, cele mai mari din ultimii 7 ani. Veniturile „câinilor” în anul de referință au fost de 5.100.000 de euro, cea mai importantă sursă de finanțare fiind reprezentată de sponsorizări (1.700.000 de euro).
  3. La sediul Guvernului au fost semnate contractele de investiții pentru Complexul Sportiv Corvinul 1921 Hunedoara (în valoare de 269.000.000 RON) și pentru Arena multifuncțională C.S. DINAMO București (în valoare de 620.000.000 RON). Noul stadion Dinamo va avea o capacitate de 25.000 de locuri, iar în complex vor fi spații de cazare și cantină pentru sportivi, săli de antrenament, centru de recuperare și un spațiu expozițional.
  4. Rapid (locul 6 în Play-off), echipa finanțată de Dan Șucu, are cel mai mare fond de salarii din SuperLiga, de 50.714.742 RON. Top 3 este completat de FCSB (locul 1 în campionat), cu 44.689.002 RON plătiți către angajați în 2024, și de CFR Cluj (locul 2 în Liga 1), cu 40.829.706 RON.
  5. Nascar a desemnat agenția Klutch Sports Group să găsească un sponsor pentru competiția din eșalonul secund, după ce Xfinity a anunțat că nu va mai prelungi parteneriatul inițiat în 2015. Organizatorii solicită 15.000.000 de dolari pe an, cu 5.000.000 mai puțin decât plătea Xfinity.
  6. Luka Doncic (Los Angeles Lakers) este primul baschetbalist non-american din NBA care are cele mai multe tricouri vândute în sezonul regulat. Slovenul este urmat în top de Stephen Curry (Golden State Warriors) și de Lebron James (Los Angeles Lakers). Ordinea este inversată în topul jucătorilor cu cele mai multe vizualizări în Social Media: LeBron (3,23 miliarde), Curry (2,56 miliarde) și Doncic (1,82 miliarde).
  7. Vodafone a decis să nu mai prelungească parteneriatul de 4.000.000 de dolari pe an cu britanica de origine română Emma Răducanu, din cauza performanțelor sub așteptări ale sportivei, dar și pentru că aceasta solicita mai mulți bani. Aceasta a câștigat 14.000.000 de dolari din contracte comerciale în 2024.
  8. Indianul Virat Kohli, unul dintre superstarurile din cricket, a refuzat o ofertă de 35.000.000 de dolari pentru prelungirea parteneriatului cu Puma. Kohli va reprezenta pe viitor imaginea Agilitas, un start-up din țara sa, în care a investit.
  9. Federația Română de Automobilism și compania de betting Winner au semnat un parteneriat în virtutea căruia Campionatul Național de Raliuri se va numi Winner Rally. De asemenea, Campionatul Național de Viteză în Coastă va avea denumirea HotSpins Racing, prin asocierea dintre federația de profil și HotSpins, un nou brand de jocuri de noroc.
  10. National Football League (NFL) a raportat venituri de 23 de miliarde de dolari pentru anul financiar 2024. Fiecare franciză va primi câte 416.000.000 de dolari din această sumă, cu 8.9% mai mult decât în anul anterior. Ținta de încasări până în 2027 este de 25 de miliarde de dolari.

    Powered by Sports Business Academy

    Citeste si stirile de saptamana trecuta.

    #SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #SportsMarketing #MarketingSportiv
Articolul precedentSports Business Drops #106
Articolul următorSports Business Drops #108
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).