Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 106.

  1. Adidas intenționează să investească în următorii ani 100.000.000 de euro în Bundesliga. Producătorul de echipament sportiv va furniza mingile oficiale de meci pentru primele două eșaloane, începând cu sezonul 2026-2027, timp de 4 ani. Această înțelegere cu Federația germană de fotbal este în valoare de 20.000.000 de euro.
  2. Implementarea tehnologiei în fotbal va continua cu ocazia Campionatului Mondial al cluburilor (14 iunie – 13 iulie 2025), din SUA. Concret, arbitrii vor fi echipați cu camere corporale, în cadrul unei faze experimentale. Testele sunt aprobate de IFAB, organismul FIFA ce stabilește și dezvoltă regulile de joc.
  3. Industria sportivă din Arabia Saudită a atins valoarea de 8,5 miliarde de dolari. În 2016, această piață era de 1,3 miliarde de dolari. Între timp, în țara în care evoluează Cristiano Ronaldo s-au înființat peste 70 de federații sportive și au fost organizate peste 100 de competiții internaționale.
  4. Ryan Smyth, proprietarul cluburilor Utah Jazz (NBA) și Utah Hockey Club (NHL), a creat un fond de investiții de un miliard de dolari pentru startup-urile care vor crea tehnologii cu aplicabilitate în industria sportivă.
  5. ProTV și Pro Arena vor transmite meciurile de la Campionatul European de tineret din Slovacia (11-28 iunie), competiție la care va participa și naționala U21 a României. Jocurile vor fi în direct online pe platforma Voyo.
  6. Steve Ballmer, acționarul principal al francizei Los Angeles Clippers (NBA), este cel mai bogat proprietar din industria sportivă. Averea lui este estimată la 118 miliarde de dolari de Forbes. În Top 3 sunt Rob Walton (Denver Broncos – NFL, 110 miliarde) și Miriam Adelson (Dallas Mavericks – NBA, 32,1 miliarde).
  7. Au fost puse în vânzare bilete pentru finala Champions League 2024-2025, care se va desfășura pe 31 mai pe Fussball Arena din Munchen. Cel mai ieftin tichet costă 70 de euro, iar prețul celui mai scump se apropie de 1000 de euro. Fiecare finalistă va avea rezervate pentru fani câte 18.000 de locuri.
  8. CSM București, club finanțat de Primăria Municipiului București, urmează să primească 12.940.000 de euro până la finalul anului 2025. Potrivit gsp, bugetul a fost rectificat, suma inițială fiind de 11.760.000 de euro. Handbalistele au salarii lunare între 2.000 și 20.000 de euro, suma maximă fiind încasată de vedeta Cristina Neagu.
  9. Petrolul Ploiești a înregistrat anul trecut datorii în valoare de 31.781.817 RON, dintre care 4.458.134 sunt restanțe salariale față de angajați. La începutul lui 2025, societatea care deține brandul a solicitat intrarea în concordat preventiv, pentru eșalonarea acestor datorii.
  10. Puma va fi sponsorul tehnic al echipei de fotbal Dinamo în campionatul 2025-2026, parteneriatul „câinilor” cu Macron expirând la finalul stagiunii curente. Puma a fost sponsorul tehnic al lui Dinamo și în sezonul 1983-1984, când formația din Ștefan cel Mare a ajuns în semifinalele Cupei Campionilor Europeni.

    Powered by Sports Business Academy

    Citeste si stirile de saptamana trecuta.

    #SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #SportsMarketing #MarketingSportiv
Articolul precedentSports Business Drops #105
Articolul următorSports Business Drops #107
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).