Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 104.

  1. Participantele la ediția din acest an a Cupei Mondiale a Cluburilor (14 iunie – 13 iulie), prima cu 24 de echipe la start, vor împărți un fond de premiere de 525.000.000 de dolari. Câștigătoarea competiției găzduite de SUA va pleca acasă cu 125.000.000.
  2. AC Milan a cumpărat stadionul Electroputere din Craiova. Complexul sportiv va fi modernizat și extins, urmând să fie folosit de Fotbal Club Milan Academy, școală de fotbal deschisă de clubul italian în Bănie! Valoarea totală a investiției este de 1,5 milioane de euro.
  3. Dan Șucu, acționarul majoritar al Rapidului, a prezentat proiectul unui centru de antrenament în care urmează să investească aproximativ 6.000.000 de euro. Pe lângă două terenuri de dimensiuni mari, complexul va mai avea un teren dedicat antrenamentelor portarilor și altul special pentru încălzire.
  4. Francizele care vor dori să ia parte la Liga Europeană organizată de NBA ar putea plăti o taxă de participare de 500 milioane de dolari. Propunerea inițială este pentru un format cu 8-10 echipe, cele mai bune din Euroligă având prioritate la înscriere.
  5. Real Madrid a înregistrat venituri de 589.800.000 de euro în perioada iulie-decembrie 2024, cu 27,9% mai mari decât în perioada similară a anului precedent. La 19 din cele 20 de partide disputate pe stadionul Santiago Bernabeu în acest sezon au fost prezenți peste 70.000 de spectatori.
  6. Ediția inaugurală a Unrivaled, competiție feminină de baschet 3×3 la nivel de colegiu, a avut o audiență medie de 221.000 de telespectatori pe TNT Sports și pe TruTV. Warner Bros Discovery a plătit 100.000.000 de dolari pentru drepturile de televizare pe 6 ani.
  7. Partida de fotbal Hamburg – Werder Bremen (1-3), din semifinala Cupei Germaniei (feminin), a fost urmărită de 57.000 de spectatori. S-a doborât recordul de audiență la un meci al fetelor pentru Germania, de 44.808 spectatori, stabilit în 2023, cu ocazia finalei aceleiași competiții (VfL Wolfsburg vs SC Freiburg 4-1).
  8. Meciul România vs Bosnia-Herțegovina (0-1), din preliminariile CM 2026, a fost urmărit de 1.900.000 de telespectatori pe sectorul național, dintre care 1.200.000 de telespectatori din mediul urban. Cea mai ridicată audiență, de 2.100.000 de privitori, a fost înregistrată în prima repriză, în minutul 23:18.
  9. FCSB a înregistrat un profit de 3.500.000 de euro în anul 2024, după minusul de 7.400.000 de euro din 2023. Clubul lui Becali a încasat 6.300.000 de euro din vânzarea biletelor, 3.100.000 din drepturile tv și aproximativ 2.500.000 din sponsorizări.
  10. În Brisbane (Australia) se va construi o arenă sportivă cu capacitatea de 63.000 de locuri, pe care se vor desfășura ceremoniile de deschidere și de închidere ale Jocurilor Olimpice din 2032. Costurile sunt estimate la 3,785 miliarde de dolari. Bugetul alocat de guvernul australian pentru organizarea JO este de până în 7,1 miliarde de dolari.

    Powered by Sports Business Academy

    Citeste si stirile de saptamana trecuta.

    #SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #SportsMarketing #MarketingSportiv
Articolul precedentSports Business Drops #103
Articolul următorSports Business Drops #105
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).