Sunt deja doi ani de cand ma lupt sa introduc in strategia de comunicare a companiilor sport si parca inca nici nu am inceput. Nu o sa fac o radiografie a agentiilor de publicitate care fac orice ca sa nu sustina cultura si sportul intr-un mix de comunicare. Nu are sens.

Suntem inca primitivi, dar am sa abandonez frustarile si ma intorc la micile victorii.

O data cu intrarea mea in promovarea sportului in mixul media am lucrat foarte mult la concepte si impachetare, in acest moment nu o sa vedeti nicaieri in Europa ce se poate vedea in materie de reclame pe videoledurile noastre din terenurile de joc. Am crescut mult, am invatat, am inovat, dar suntem departe.

Dupa ce mi s-a spus ca suntem la pamant, nu avem audiente, ca avem prea mult scandal, ca nu este vizibil, in mai putin de 6 luni am anulat fiecare obiectie cu audiente cumparate de la ARMA( singurul din piata care am avut audientele de la Digisport) si cu analize pe audiente.  Online-ul este cu cost per click. Televiziunea are cost per punct. Sportul nu avea nimic, nu era standardizat in formula de calcul. Am adunat zeci de materiale si analize din diferite tari, nimic clar.

Am pozitionat comunicarea prin sport langa un sistem cunoscut din televiziune, am pozitionat sportul langa insertia de televiziune( si split screen). Am reusit sa demonstrez dupa o munca titanica de 6 luni, alaturi de o parte din Catedra de Marketing din ASE, o mana de studenti si o agentie de monitorizare TOP3/ Media Image, ca in Romania la 1 Euro investit in sport trebuie sa investesti in tv minimum 6 EURO la nivel de comunicare. Studiul a ajuns pe masa a peste 350 de companii, am plecat in SUA si am lasat in fiecare centrala a unei agentii de media cunoscute cate un exemplar.

Intr-una din zilele trecute am primit un exemplar din RESEARCH WORLD(ESOMAR) legat de Cupa Mondiala. Revista internationala explica, in termeni de cercetare de piata si eficienta, legatura dintre branduri si CM 2014.

Revelatia a fost ca intr-unul dintre articole, formula la care eu m-am gandit pentru sport era replicata identic in SUA.

Mult timp nu am stiut cum va reactiona masa de specialisti din agentiile de media care directioneaza volumele de comunicare legat de propunerea mea de calcul, dar am folosit-o in toate raportarile mele. Acum, toti partenerii asteapta sa vada valorile bazate pe expunerea formulelor.

Viitorul este al celor care sunt in continut.

Cristi Gheorghe