Sunt deja doi ani de cand ma lupt sa introduc in strategia de comunicare a companiilor sport si parca inca nici nu am inceput. Nu o sa fac o radiografie a agentiilor de publicitate care fac orice ca sa nu sustina cultura si sportul intr-un mix de comunicare. Nu are sens.

Suntem inca primitivi, dar am sa abandonez frustarile si ma intorc la micile victorii.

O data cu intrarea mea in promovarea sportului in mixul media am lucrat foarte mult la concepte si impachetare, in acest moment nu o sa vedeti nicaieri in Europa ce se poate vedea in materie de reclame pe videoledurile noastre din terenurile de joc. Am crescut mult, am invatat, am inovat, dar suntem departe.

Dupa ce mi s-a spus ca suntem la pamant, nu avem audiente, ca avem prea mult scandal, ca nu este vizibil, in mai putin de 6 luni am anulat fiecare obiectie cu audiente cumparate de la ARMA( singurul din piata care am avut audientele de la Digisport) si cu analize pe audiente.  Online-ul este cu cost per click. Televiziunea are cost per punct. Sportul nu avea nimic, nu era standardizat in formula de calcul. Am adunat zeci de materiale si analize din diferite tari, nimic clar.

Am pozitionat comunicarea prin sport langa un sistem cunoscut din televiziune, am pozitionat sportul langa insertia de televiziune( si split screen). Am reusit sa demonstrez dupa o munca titanica de 6 luni, alaturi de o parte din Catedra de Marketing din ASE, o mana de studenti si o agentie de monitorizare TOP3/ Media Image, ca in Romania la 1 Euro investit in sport trebuie sa investesti in tv minimum 6 EURO la nivel de comunicare. Studiul a ajuns pe masa a peste 350 de companii, am plecat in SUA si am lasat in fiecare centrala a unei agentii de media cunoscute cate un exemplar.

Intr-una din zilele trecute am primit un exemplar din RESEARCH WORLD(ESOMAR) legat de Cupa Mondiala. Revista internationala explica, in termeni de cercetare de piata si eficienta, legatura dintre branduri si CM 2014.

Revelatia a fost ca intr-unul dintre articole, formula la care eu m-am gandit pentru sport era replicata identic in SUA.

Mult timp nu am stiut cum va reactiona masa de specialisti din agentiile de media care directioneaza volumele de comunicare legat de propunerea mea de calcul, dar am folosit-o in toate raportarile mele. Acum, toti partenerii asteapta sa vada valorile bazate pe expunerea formulelor.

Viitorul este al celor care sunt in continut.

Cristi Gheorghe

Articolul precedentDupa 3 ani – Gastrectomie
Articolul următorSpune povestea ta despre Romania
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).