Daca lucrezi in marketing si crezi ca vom discuta despre gsp.ro, sport.ro sau prosport.ro, nimic mai gresit.

Daca as da ca exemplu o divizie de cercetare din zona de sport, din nou, ai spune ca nu este relevant si este subiectiv.

Insa in acest weekend am petrecut putin timp cu studiul The European Elite 2016(Football Clubs’Valuation) publicat de KPMG. Era exact inaintea finalei Champions League dintre Real Madrid si Atletico Madrid.

Un brand trebuie sa investeasca in sponsorship si sa utilizeze ca instrument comunicarea online pe canalele echipelor sau sportivilor cu care se asociaza. Iata cateva date globale si care vorbesc de la sine:

NIKE + ADIDAS + PUMA = 67 de milioane de followers Facebook

Manchester United = 69 de milioane de followers

Real Madrid = 88 de milioane de followers

FC Barcelona = 92 de milioane de followers

Sursa: KPMG

As mai adauga cateva statistici si pe zona de muzica, dar de ce sa ne straduim, lucrurile sunt evidente.

Cristian Gheorghe

Articolul precedentCu cine se bat regii Untold la nivel global?
Articolul următorRomania vs Anglia – Audiente
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).