Iti propun in randurile urmatoare o analiza social media in sport legata de ce ar insemna numarul ideal de postari cand vorbim de Facebook sau Youtube.
INTRODUCERE
La baza analizei vor sta datele celui mai iubit sport la nivel continental – fotbalul.
Am parcurs zilele trecute un studiu despre social media din octombrie 2014, “A Study of Use of Social Media Marketing in the Football Industry” de Joanna Kuzma, Viv Bell si Ciaran Logue.
Pe scurt, studiul analizeaza Premier League, Bundesliga, Serie A si La Liga, din punct de vedere al comunicarii pe Facebook, Youtube si Twitter. La nivelul unor bugete de zeci de milioane de EURO, mai multe cluburi importante nu aveau in 2014 canale Youtube: Arsenal, Manchester United, Sunderland.
Cu certitudine, nu s-au schimbat prea multe lucruri pana astazi la nivel de varf, asa ca dupa numarul de pe tricou, poti citi top 3 pentru fiecare campionat.
DATE STATISTICE
Anglia
- dupa LIKE / 1.Manchester United( 44 milioane) 2. Chelsea( 25 mil.) 3. Arsenal( 22 mil.) 4. Liverpool( 17 mil.) – Media pe campionat( 6,61 milioane)
- dupa Posts / 1. Aston Villa( 87) 2. Southampton(84) 3. Everton( 78) – Media( 53,8)
- dupa Discussions / 1. Liverpool( 2,88 mil.) 2. Manchester United( 2,15 mil.) 3. Chelsea( 1,85 mil.) – Media( 0,412 mil.)
Germania
- dupa LIKE / 1. Bayern Munchen( 13,8 mil.) 2. Borussia Dortmund( 7,73 mil.) 3.Shalke 04( 2 mil.) – Media(1,578 mil.)
- dupa Posts / 1. Borussia Dortmund( 114) 2. Mainz 05( 62) 3.Hertha Berlin( 52) – Media(37,4)
- dupa Discussions / 1. Bayern Munchen( 0,902 mil.) 2. Borussia Dortmund( 0,393 mil.) 3.Shalke 04( 0,102 mil.) – Media(0,095 mil.)
Italia
- dupa LIKE / 1. AC Milan( 20,65 mil.) 2. Juventus( 11,09 mil.) 3. Inter Milano( 3,56 mil.) – Media(2,11 mil.)
- dupa Posts / 1. Udinese( 246) 2. Parma( 209) 3. Sampdoria si Napoli( 80) – Media(57,8)
- dupa Discussions / 1. Juventus( 0,781 mil.) 2. AC Milan( 0,240 mil.) 3. Roma( 0,168 mil.) – Media(0,080 mil.)
Spania
- dupa LIKE / 1. Barcelona( 58,87 mil.) 2. Real Madrid( 55,02 mil.) 3. Atletico Madrid( 2,67 mil.) – Media(5,97 mil.)
- dupa Posts / 1. Sevilla( 85) 2. Barcelona( 79) 3. Elche( 62) – Media(35,6)
- dupa Discussions / 1. Real Madrid( 2,965 mil.) 2. Barcelona( 2,051 mil.) 3. Atletico Madrid( 0,143 mil.) – Media(0,271 mil.)
TOP 3 YouTube Subscribers
1. Barcelona(1,295 mil.) 2. Real Madrid(1,122 mil.) 3.Chelsea(0,311 mil.) 4. Juventus(0,257 mil.)
TOP 3 Weekly Videos
- Barcelona(65) 2. Real Madrid(28) 3. Valencia(28) – Media(6)
Peste Twitter nu o sa trec pentru ca se vede de departe ca toate cluburile care comunica pe continentul American stau extrem de bine la numar Twitts si Followers, in special cluburile din Anglia.
Twitter nu a prins la nivel european.
Analiza are la baza 78 de cluburi din cele mai importante campionate din lume: Anglia, Germania, Spania si Italia.
In Anglia, pentru mai bine de 6 cluburi pagina de Facebook era cea mai populara in Bangkok. In Italia, cu toate ca Juventus este din Torino, Milano era orasul unde pagina sa era cea mai populara. In Spania, pe lista oraselor apare la Real Madrid si inca 2 cluburi, Mexico City, iar pentru Barcelona si Almeria, din nou, Bangkok.
CONCLUZIE
O pagina oficiala de facebook trebuie sa beneficieze de cel putin 40 de postari saptamanale, iar la nivel de filmulete pe Youtube trebuie sa asiguram o frecventa saptamanala de cel putin 6.
Daca la nivel de Like-uri sau Followers nu sunt surprize, se observa cu claritate ca numarul de postari, implicit investitia in aceasta zona, nu echilibreaza deloc situatia la varf. Discutiile pe Facebook sunt conduse in general de aripi dure ale galeriilor si nu are legatura cu numarul de fani online.
La nivelul managementului este de apreciat efortul cluburilor mai mici, care comunica mult mai agresiv pe Facebook, de a atrage noi fani si de a sustine cu informatii comunitatile pe care le formeaza.
Cifrele sunt uriase pentru zona de Social Media din Romania, iar privind din 2016 cifrele din 2014 suntem la milioane de kilometri departare.
In Romania, doar federatiile incearca timid comunicarea prin Social Media. Steaua Baschet este singura echipa cu un obiectiv strategic in aceasta zona si este mult prea putin.
Sunt putine cazuri in Romania unde comunitatile produc valoare adaugata brandurilor, pentru ca in general nu exista o strategie asumata la acest nivel.