Televiziunile care emit digital sau terestru isi acopera o parte importanta din cheltuieli sloturile de reclame. In acest moment are loc o tranzitie a veniturilor din reclame spre taxarea abonatului pentru continut.

Inca suntem departe de USA in materie de televiziune sau aplicatii TV, dar un studiu efectuat pe 1200 de respondenti care se uita la televizor cel putin 5 ore pe saptamana releva faptul ca 53% dintre acestia prefera in continuare sa se uite gratuit la TV si care isi acopera cheltuielile din reclame.

In acelasi timp, 8 din 10 utilizatori de DVR sar reclamele in momentul in care se uita la emisiunile preferate. O solutie ar fi eliminarea butonului de fast forward, dar pentru 50% din consumatori lipsa acestuia este frustranta.

In piata din Romania a inceput sa se implementeze zona de DVR in doua retele: TELEKOM si Vodafone.

Cristian Gheorghe

Articolul precedentDrepturile TV din 20 de țări valorează peste 5,7 miliarde de euro
Articolul următorSport: Datele de audiență TV din UK
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).