Ianuarie a fost luna protestelor de strada, iar democratia confera acest drept prin constitutie. Am fost invitat sa particip, dar starea de sanatate nu imi permite sa merg. In plus, trebuie sa crezi in ceva cand mergi la lupta. Eu nu cred in aceasta miscare sau in schimbarile pe care le poate produce.

Trist este ca demersul pasnic, natural si corect, a fost manipulat prin aparitia galeriilor din fotbal. Fiind din fenomenul sportiv am trait sa vad pe viu reactiile unor oameni care greu pot fi intelesi. Acestia cauta conflictul si cresc agresivitatea, vad in politie si jandarmerie inamicii publici numarul 1.

Problema lor este deturnarea imaginii publice de la miscarea activista de protest. Un protest care este corect. Asocierea imaginilor si reactiilor huliganice cu protestele civilizate au creat in mentalul opiniei publice o proiectie eronata si mult mai slaba asupra demersului. Mai mult, populatia din fata televizoarelor a declansat sentimentul de repulsie, iar dorinta de asociere cu protestul a fost anulata.

Nu stiu daca totul a fost o strategie, dar nu prea pare o intamplare. Imaginea colectiva asupra protestelor din zilele acestea este slaba si cu tenta negativa.

Se demonstreaza, din nou, ca nu suntem capabili sa facem nici macar o greva serioasa. Trist este ca nu putem schimba negrul decat cu negrul.

Televiziunile de stiri construiesc pe sutele de oameni de la Universitate zeci de emisiuni care doresc sa aiba ca rezultat cresterea simpatiei si cualizarea spectatorilor cu protestul. Vin declaratii, stiri si zeci de interviuri, dar in mentalul colectiv au ramas imaginile huliganilor care ataca jandarmii, distrug spatiul public si creaza haos.

Televiziunile muncesc. Este tarziu. Protestul este anulat, dar nemultumirile raman.

Ne descarcam la vot, dar cu cine?

Cristian Gheorghe

Articolul precedentArafat si ambulanta lui Basescu
Articolul următor8 martie este in fiecare zi
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).