Sunt foarte multe discutii zilele acestea despre cat valoreaza palmaresul clubului Steaua Bucuresti, discutia este complexa, dar are cateva puncte de plecare viabile.

La vânzarea FC Rapid Bucureşti sau FC Dinamo Bucureşti, în toate cazurile, nu s-a depăşit suma de 10 milioane de euro, în condiţiile în care acestea aveau la dispoziţie baze de pregătire şi lot de jucători. Este adevărat, cluburile aveau datorii foarte mari, iar între timp unul nu mai există.

Valoarea unui produs este dată de cerere şi ofertă, oricât se doreşte să se facă o evaluare, trebuie să se ţină cont de un istoric al tranzacţiilor specifice din aceea piaţă. Problema în România este că inclusiv rapoartele Autorității Naţionale pentru Restituirea Proprietăţilor (ANRP) au fost făcute pe genunchi de evaluator, fără să ţină cont, în mare parte, de tranzacţiile imobiliare.

Pentru prima dată pentru industria sportivă din România, pe 23 februarie a.c., va avea loc la Artmark o licitaţie legată de un club de fotbal, cel al bunurilor deținute de Oţelul Galaţi.

Licitaţia are ca scop colectarea a cât mai mulţi bani din vânzarea activelor din cadrul FC Oţelul Galaţi. Printre tricouri cu autografe, lăzi de echipament, fotografii, afişe şi medalii se află marca şi palmaresul Oţelul Galaţi, iar subiectul nostru începe din acest punct.

Te rog sa citesti articolul mai departe pe Forbes Romania(AICI)

Cristian Gheorghe

Articolul precedentMeciul mileniului: Super Bowl!
Articolul următorDrepturile TV pentru Premier League
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).