Primul gând atunci când vezi acest titlu este să te gândești la Dinamo București și la zecile de tranzacții anunțate, dar care nu au mai avut loc. Poți să te gândești la celebrul 1 Euro pe care Negoiță l-a cerut.
Situația nu este nouă, foarte mulți au uitat că George Copos a trecut prin aceleași momente cu Rapid București. Memoria colectivă este scurtă.
Cartea pe care ți-o propun tratează pe larg acest subiect.
Merită citită cu o pungă de popcorn lângă tine. Este mai bună ca un serial sau un film.
„The Billionaires Club” de James Montague este considerată „Cartea Anului în Fotbal” pentru 2018. Vorbește exact despre subiectul de mai sus, de miliardarii care au investit în fotbal de-a lungul timpului.
Cartea este bine documentată și prezintă pe zone, proveniența acestora: SUA, ex-URSS, Țările Arabe și Asia. Autorul nu se ferește să spună lucrurilor pe nume atunci când vorbește despre influența liderilor politici la nivelul sportului. O discuție fără perdea despre Putin, strategia Chinei sau prinții miliardari ai petrolului arab.
Din carte, se desprinde și strategia grupurilor de investitori americani, care visează ca într-o bună zi să controleze brandurile globale din fotbal la fel ca francizele din NBA sau NFL.
Cum ar suna Liverpool FC Washington?
„The Billionaires Club” vobește pe larg despre prăpastia dintre patroni și suporteri. Despre lupta patronilor de a mări veniturile și profitabilitatea cluburilor, mai ales prin prețurile biletelor. Autorul atacă problema legată de creșterea sumelor din trasferuri la niveluri astronomice, fără o bază economică, prin intervenția clasei politice pentru a folosi sportul ca ring de afirmare a puterii.
STRATEGIE
Pe scurt, trebuie să faci o listă scurtă de 10 companii/miliardari din această carte, după care să aloci un buget de 50.000 de Euro care să acopere cheltuielile legate de hoteluri, avioane, întâlniri sau protocol. Într-un interval de 6-9 luni, cu strategie și cu un audit transparent, poți realiza o tranzacție istorică.
Niciun club din România nu va deveni perla coroanei unui miliardar global, dar poate să devină un vehicul de promovare și testare a jucătorilor din pepinierele de top ale lumii. Not bad at all.
VIZIUNE
Tot mai multe grupuri financiare și branduri globale din sport vor îmbrățișa strategia City Football Group (Manchester City) și vor achiziționa cluburi pe mai multe continente.
Vor fi prezenți efectiv local și vor fi mult mai aproape de fani, prin intermediul acestei strategii de multinațională. România poate fi o felie mică din acest tort.