Documentarele vorbesc lumea financiara si crizele pe care aceasta le deschide. Trebuie sa aloci timp si rabdare ca sa parcurgi aceasta lectie rece de istorie, una reala insa.

Tot ceea ce am invatat in cartile de istorie incepe sa se deformeze. Iti sunt prezentate culisele financiare ale istoriei si de ce sangele trebuie sa curga.

Ambele documentare au la baza aceeasi echipa de producatori. The Money Monsters transmite o imagine nevazuta publicului larg despre razboaie, finante si lumea de astazi. The Secret of Oz este adresat publicului larg, impachetat frumos, tot despre bani.

In lista mea de documentare, The Money Monsters este pe primul loc din top, poate si din setea mea pentru istorie si palma pe care o primesc o data cu el. Pe scurt, trei familii mari isi impart puterea financiara a lumii. Fiecare razboi inseamna imprumuturi pentru militarizare. Invinsii si invingatorii trebuie sa plateasca dobanzi la aceeasi lume financiara. Documentarul este periculos de bine construit si plin de informatii scandaloase despre piata bancara din trecut, dar care are repercursiuni pana in prezent.

The Secret of Oz este un documentar pentru publicul larg, despre intelgerea mai usoara a finantelor globale. Mai mult, explica faptul ca Vrajitorul din Oz este o fabula adresata adultilor, dar scrisa la mintea copiilor. Nu este in TOP 3 dar sigur este in TOP 10 documentare. The Secret of Oz mi-a bucurat copilaria, dar in realitate este doar o poveste buna de revista FORBES sau BUSINESS MAGAZIN.

Documentarul este povestea din spatele povestii.

Atentie, ambele documentare insumeaza peste 4 ore de vizionare, ai nevoie de rabdare, dar merita.

Dupa ce le vei urmari, vei trai cateva secunde cu ideea ca poti schimba ceva. Realizezi repede insa ca inca nu existi, macar esti ceva mai bine informat.

Cristian Gheorghe
PS Revin in cateva zile cu documentare despre nutritie 😉 aka subiecte mai usoare

Articolul precedentMust See: Food Inc. sau cum am descoperit ce mananc
Articolul următorUn biblioraft de 7 lei si economia de piata in Romania
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).