Cand vrei sa sa intri in industria cinematografica, tot ceea ce trebuie sa faci este sa intri pe imdb.com. Eu merg la cinema si in functie de media de pe imdb. In 90% din cazuri nota nu minte.

In topul preferintelor se afla un film care nu rezoneaza cu succesu: “Inchisoarea ingerilor”. Trebuie sa recunosc ca nu l-am vazut si ca toata lumea din jurul meu are cuvinte de lauda, chiar daca este o productie din 1994. Top 10 preferinte mai contine filmele: “Nasul”, “Lista lui Schindler”, “Inception”, “Cavalerul negru” sau “Pulp Fiction”. Lista pe mine ma incanta, pentru ca observ ca am aceleasi gusturi cu majoritatea oamenilor.

Pe lista celor mai vizionate filme nu sunt cele mai de sus si apar cele cu bugete SF. Avatar este pe primul loc. Lista continua cu Piratii din Caraibe, Stapanul Inelelor, Razboiul Stelelor si Harry Potter.

Bugete. Bugete. Bugete.

Trebuie sa recunosc ca mi-au placut aceste filme. Majoritatea le putem trece cu usurinta la genul SF. Ceea ce m-a frapat a fost diferenta de incasari si pozitionare. Diferentele in incasari sunt imense.

“Inchisoarea Ingerilor” a cheltuit 25 de milioane de dolari pentru a incasa 58,5.

Avatar a cheltuit 237 de milioane, dar mare atentie, a incasat 2,8 miliarde de dolari. Daca  James Cameron( producatorul filmului) si-ar face un fond de investitii, as cumpara actiuni cu multa dragoste.

Este cert, Avatar avea reclama la Paris pe toti peretii cu 2 luni inainte de lansarea locala, in rest, tacere. Iubim filmele care ne fac sa tresarim, dar cheltuim bani pe filme care ne capteaza interesul inainte de a le vedea.

Marketingul isi face treaba, dar noroc ca exista imdb care mai regleaza lucrurile in industria aceasta. Avatar este umilit de un film fara efecte ca “Inchisoarea Ingerilor”. “Inchisoarea Ingerilor”  valoreaza cam cat au costat sprancenele personajelor principale din Avatar.

Ma bucur ca exista diversitate, iar filmele nu sunt produse dupa sablonul de succes al SF-urilor cu marketing agresiv.

Cristian Gheorghe

TOP PERSONAL

PIANISTUL

INIMA NEINFRICATA

LISTA LUI SCHINDLER

FILANTROPICA

ULTIMUL SAMURAI

PURSUIT OF HAPPYNESS

Articolul precedent8 martie este in fiecare zi
Articolul următorDoctorul Mencinicopschi si echilibrul tau
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).