Sunt un mare fan al cifrelor, cum Romania sta teribil de prost la evaluarile legate de publicitatea clasica, mai ales la demnostrarea ROI, iata ca am gasit un mic ajutor din exterior.
Warc a lansat un benchmark de calcul al ROI in cazul reclamelor, in baza studiilor de caz publice( incepand cu anul 2000). Pe scurt, o reclama performanta livreaza in medie de 1,8 ori valoarea investitiei sale(180%).
Bechmark-ul are la baza doua directii: ROI bazat pe profit( sau profitul net generat in urma reclamei) si ROI bazat pe volumul de vanzari(sau vanzarile generate de reclama).
Pentru ca este foarte greu sa iti asumi astfel de studii, apreciez valoarea lor. Autorii isi asuma public o responsabilitate foarte mare, in cazul Warc, la fiecare 1 DOLAR investit pentru publicitate, 1.8 DOLARI se vor intoarce sub forma de profit net.
La nivel de vanzari, la 1 DOLAR investit se vor produce vanzari de 3.8 DOLARI.
1 : 1.8 PROFIT : 3.8 SALES
Pe termen lung, ROI tinde sa se dubleze ca valoare.
Ce este Warc?
Warc este cea mai mare baza de date cu campanii de succes din industria publicitatii, publica studii de caz din cadrul IPA Awards, Cannes Lions, North America Effies si Euro Effies. In plus, Warc realizeaza si propriile studii de caz prin Warc Prize for Social Strategy si Warc Media Awards.