Sunt un mare fan al cifrelor, cum Romania sta teribil de prost la evaluarile legate de publicitatea clasica, mai ales la demnostrarea ROI, iata ca am gasit un mic ajutor din exterior.

Warc a lansat un benchmark de calcul al ROI in cazul reclamelor, in baza studiilor de caz publice( incepand cu anul 2000). Pe scurt, o reclama performanta livreaza in medie de 1,8 ori valoarea investitiei sale(180%).

Bechmark-ul are la baza doua directii: ROI bazat pe profit( sau profitul net generat in urma reclamei) si ROI bazat pe volumul de vanzari(sau vanzarile generate de reclama).

Pentru ca este foarte greu sa iti asumi astfel de studii, apreciez valoarea lor. Autorii isi asuma public o responsabilitate foarte mare, in cazul Warc, la fiecare 1 DOLAR investit pentru publicitate, 1.8 DOLARI se vor intoarce sub forma de profit net.

La nivel de vanzari, la 1 DOLAR investit se vor produce vanzari de 3.8 DOLARI.

1 : 1.8 PROFIT : 3.8 SALES

Pe termen lung, ROI tinde sa se dubleze ca valoare.

Cristian Gheorghe

Ce este Warc?

Warc este cea mai mare baza de date cu campanii de succes din industria publicitatii, publica studii de caz din cadrul IPA Awards, Cannes Lions, North America Effies si Euro Effies. In plus, Warc realizeaza si propriile studii de caz prin Warc Prize for Social Strategy si Warc Media Awards.

Articolul precedentCat valoreaza lumea barbatilor
Articolul următorFotbal, politică și ratinguri
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).