Daca nu exista, trebuia sa se inventeze lumea barbatilor. Astfel, au fost inventate televiziunile de sport si canalele tematice. Lasand la o parte stirile sportive si evenimentele sportive de pe PRO TV, TVR si ANTENA 1, daca ai dori sa gasesti un canal cu public masculin acela va fi de sport. La inceputul acestui an, Forbes Romania a publicat un articol semnat de Petre Barbu( unul dintre putinii specialisti care scriu despre media in Romania), despre volumul de publicitate livrat de televiziunile sport in perioada 1 Ianuarie – 18 Decembrie 2016(il poti citi aici).
In urma analizei a reiesit ca 7 televiziuni de sport au livrat impreuna 53.792 GRP’30. Printre televiziunile care au mai transmis evenimente sportive in 2016, au mai fost: PRO TV, TVR si LOOK TV.
In urma datelor pe care le detin am calculat media 1GRP’30, dupa cum urmeaza:
(DIGISPORT 1+ DIGISPORT 2 + DOLCESPORT 1 + DOLCESPORT 2 + Sport.ro + EUROSPORT 1 + EUROSPORT 2) / 7 = 126 EURO platit pentru 1 GRP’30
Lumea Barbatilor(clasic TV) a valorat in Romania in 2016 pentru piata de publicitate aproximativ 6.800.000 de EURO.
In acest calcul nu au fost incluse formatele speciale si inserturile.
Pe scurt, un brand trebuie sa achite ca sa apara pe fiecare canal cu 1GRP’30(target comercial) aproximativ 882 de EURO.
Ceea ce nu a inclus Petre Barbu in calculul sau, este piata de sport, numai Sport Evolution Group a livrat in 2016 – 30780 1GRP’30(target comercial), dar in format led, in spatiul de joc al meciurilor din Liga 1 si in timpul emisiei sportive LIVE(nu in calup). Suplimentar, fara insa a putea declara o valoare, au mai fost livrate suplimentar 25-35% 1GRP’30, prin faptul ca au existat reluari si emisiuni de analiza sportiva in care au fost imagini in care SEG a comunicat.
Costul 1GRP’30, livrat prin SEG, este semnificativ mai mic si cu multiple avantaje legate de reproducerea imaginilor „after events”, dupa cum urmeaza: TV in reluare, online prin upload pe website-urile canalelor si youtube.com, dar si prin capturi foto in principalele portaluri de stiri.
SEG garanteaza ca la fiecare 1 EURO investit, exista un randament de cel putin 6 EURO la nivel de investitie in reclama clasica TV.
De remarcat faptul ca la o valoare a publicitatii de aproximativ 7 milioane de EURO, nu putem discuta de o sustinere a pietei evenimentelor sportive din aceasta sursa de venit. Valoarea 1GRP’30 este diferita prin volumele achizitionate. Sunt branduri care pot avea valori mult mai mici decat media propusa de mine in acest articol.
Sumele provenite din abonamentele retelelor de cablu sunt principala sursa de venit prin care sunt platite facturile sportului romanesc.