Preluarea drepturilor de televizare pentru meciurile din Liga 1 de către Look TV au adus schimbări nu doar în piaţa TV, ci şi in mediul online. Până la sfârşitul sezonului trecut, ştirile şi analizele erau principalele tipuri de conţinut care generau trafic , dar, începând cu sezonul actual, datele arată că suporterul român are un apetit şi pentru faze de joc şi rezumate.
1 milion de vizualizări obţinute pe Youtube de doar 25 de meciuri
Un studiu realizat de către Sport Evolution Group arată că 25 de meciuri din primele 12 etape ale ediţiei curente de campionat au reuşit să obţină peste 1 million de vizualizări pe platforma de conţinut video Youtube. Principalii artizani ai aceste performanţe au fost canalele oficiale Liga 1 Romania şi Look TV, care au distribuit rezumate şi faze de joc la calitate HD. Numărul de vizualizari obţinute de aceste materiale este neaşteptat de ridicat, dovadă fiind şi decizia postului Look TV de le muta de pe Youtube pe site-ul propriu, începând cu etapa a XII-a. Explicaţia oferită de realizatorii studiului pentru aceste cifre stă în alte studii realizate la nivel psihologic asupra fanului de fotbal. Datorită apetitului crescut al suporterilor pentru conţinutul preferat, consumul lor media este mai mare decât al unei persoane obişnuite, indiferent că este vorba de internet, televiziune, print sau radio.
Petrolul – Steaua a generat 30.000 de euro în publicitate online doar pe Youtube
Din punct de vedere comercial, cele 25 de partide analizate de către studiu au produs 140.000 de euro doar in expunere media online prin intermediul panourilor LED de pe marginea terenului de joc. Folosind o formulă care are ca benchmark publicitatea Youtube distribuită prin Google AdWords, studiul ‘’Liga 1 in era Google si Facebook’’ a calculat expunerea media oferită de fiecare din cele 25 de meciuri care au beneficiat de panotaj LED în primele 12 etape. ‘’Meciul de aur’’ a fost Petrolul Ploiesti – Steaua din etapa a VIII-a, ale cărui faze şi rezumate au strâns peste 150.000 de vizualizări şi 30.000 de euro în expunere media doar pe Youtube.
Marii câştigători de pe urma răspândirii imaginilor în mediul online sunt brandurile pentru care Liga 1 este parte importantă în mixul lor de comunicare. Duraziv, Alexandrion Group România, Ceresit şi Baumaxx au capitalizat între 19.000 si 29.000 de euro în expunere online fără a investi niciun euro. Alte 14 branduri din diferite industrii precum cea de telecomunicaţii, pariuri, materiale de construcţii sau FMCG au dus suma totală la 140.000 de euro.
Un alt fenomen detectat de studiu este apariţia canalelor neoficiale care încearcă să transforme implicarea emoţională a suporterilor in venituri din publicitate. Cel mai popular clip video inclus în studiu a fost publicat de un canal neoficial numit ‘’Steaua HD’’. Clipul care arată rezumatul meciului Petrolul – Steaua avea peste 56.000 de vizionări la data efectuării studiului, ajungând în prezent la peste 90.000.
Studiul integral poate fi analizat pe SportsBusinessAcademy.ro, fiind disponibil printr-un cont DEMO.