Acum cateva luni bune, Beko a intrat in parteneriat cu Barcelona. Totul bine si frumos, dar la o analiza atenta o sa observam ca Beko este definit ca un producator de produse albe(frigider, masina de spalat etc) si unde rege dupa sursele romanesti din piata ar fi femeia.

Intrebarea este ce cauta un producator al carui consumator este de sex feminin intr-un parteneriat 100% masculin, mai mult, lipseste Cristiano Ronaldo(aka Real Madrid, un jucator cu target feminin declarat).

De foarte multe ori, in parteneriatele propuse in Romania, am incercat sa schimb aceasta lipsa de viziune legata de consumator. Exista o marota, femeia in Romania cam decide tot ce se cumpara intr-o casa si de aici lipsa de interes fata de comunicarea cu barbatii.

Ma uit la campania online al lui Beko, la spoturile de pe TV si sunt uimit. Campania comunica pe mai multe categorii si o face foarte bine. Multe idei online indraznete si care au potential mare de viralitate. Au creativitate, cam tot ceea ce trebuie.

Beko a reusit la nivel international sa inteleaga si sa se deschida in acest fel, pe de alta parte, in Romania “profesionistii” din agentiile de media si marketing inca nu inteleg mare lucru.

Nu este o frustrare, este pur si simplu un adevar, la nivel de marketing inca avem foart foarte putini profesionisti. Oare cati oameni din agentii consuma produsele pe care le comunica, oare cati oameni de marketing au mai stat fizic printre consumatorii lor.

In general, avem foarte putini oameni din partea de comunicare care au luptat sau s-au straduit sa isi puna gandurile in aplicare inainte de a ajunge pe o pozitie de top. Au mers cu organizatia mai departe, pe „flow-ul” existent.

Dupa ce cheltuiesti din propriul buzunar 300 de Euro, pe Google Adwords sau Facebook Ads, dupa ce pui cateva afise sau un spot la tv pe banii tai, incepi sa vezi altfel strategia de media si ce conteaza cu adevarat. In vanzari, decizia se poate schimba la raft sau in magazin.

Parteneriatul BekoBarcelona este un succes. Beko a ajuns in lumea intreaga, la o scara mare. Comunica cu familia, cu copilul, cu adolescentul, cu tatal si in cele din urma cu mama. Este marketing sportiv. Este sponsorhip de top.

Beko ne-a anuntat ca vrea sa fie perceput ca un brand global, dar nu oricum, cel mai bun.

In Romania inca nu suntem pregatiti pentru acest nivel de intelegere, fara frustrari.

Acest articol nu este despre Beko Romania, este despre Romania. In toti retaileri mari de electrocasnice am fost luat in primire acum cateva luni de o persoana pe care scria Beko, deja in magazin sunt pregatiti sa schimbe decizia consumatorilor, acum vor ca cel care cumpara sa fie mult mai deschis catre Barcelona, scuze, Beko!

PS: Le multumesc tuturor celor care au inceput sa imi preia ideile din prezentari si sa le puna in miscare, Trophy Tour Steaua – City Insurance, Petrolul – Alexandrion Grup. Sper sa vina si alte companii alaturi de fenomenul sportiv, nu doar de fotbal.