Turcia vinde, vinde de pe strada. Vinde istoria noastra, vinde litoralul pe care nu il au.

Dupa o plimbare pe faleza plina de restaurante, reusesti sa inmagazinezi mai multa informatie decat in 6 saptamani de training dintr-o multinationala. La fiecare pas esti invitat sa iei loc la masa unuia dintre zecile de localuri din zona.

Nu este nevoie de un ghid, dar iata cativa pasi care te pot ajuta daca vrei sa ai succes in aceasta industrie.

  1. Foloseste un ton cald si umor ca sa intri in dialog. Intreaba din ce zona provine turistul tau. Daca ti se raspunde, incearca sa raspunzi cu cateva cuvinte in limba lui sau cu ceva familiar din zona lui.

2. Incearca sa citesti rapid din privirea turistului ce cauta. Fel de mancare, traditional, local, daca vrea o zona retrasa. Daca vrea sa se retraga din discutie, vino cu o oferta speciala. Fa-l sa simta ca pierde ceva unic daca nu se aseaza la masa ta.

3. Daca lucrezi intr-un restaurant, nu uita de o mica tratatie la final. Un cadou din partea casei. Daca vinzi suveniruri, stabileste pretul in asa fel, incat sa negociezi in mai multe etape. Trebuie sa para ca a reusit sa cumpere un chilipir.

4. Vezi punctul 3, deja vinzi aceluiasi turist a doua oara. Se va intoarce si poate te va lauda in resortul in care sta.

Orice om de vanzari trebuie sa mearga in Turcia. Nu ai nevoie de alte simulari, totul este live.

Cristian Gheorghe

Articolul precedentManagement turistic 1: Turcia, tara care vinde orice
Articolul următorEndorsement la margarina
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).