Mallorca esti tu sau ea este o parte din tine. Un artist mi-a repetat ca eu nu mai sunt roman o data ce am ajuns pe insula, ea va face parte din mine pentru totdeauna. Buna povestea, bun si artistul.

Ca sa ajungem in Mallorca am zburat alaturi de Blue Air. Am facut o escala la Torino, dupa care ne-am continuat asaltul catre insula spaniola.

Mallorca la nivel de costuri nu este o deplasare economica, oricum ai vrea sa te organizezi, dar merita macar o data in viata.

Insula are cam tot ceea ce iti doresti din punct de vedere turistic: un oras animat( Palma), zone protejate(El Entrec), numeroase porturi, peisaje entuziasmante, plaje turistice si o zona care iti taie rasuflarea(Cap de Formentor).

Transportul de la aeroport la hotel a fost organizat inca de la Bucuresti, taxiurile iti pot lua sume intre 30 si 70 de EURO pe o deplasare in functie de distanta Hotel – Aeroport. Iti poti alege dupa buget: o vila, un apartament sau un hotel care iti poate oferi toata gama de pachete. Am ramas cu imaginea drumurilor impecabile si a curateniei care impune un respect deosebit.

Bucataria spaniola nu este pe gustul meu, dar este gustoasa. Porcul lor pare „pui”, carnea lor nu seamana deloc cu rasa pe care o crestem noi.

Turcoaz este culoarea apei din orice colt al insulei, vei avea nevoie de cel putin o zi si o masina inchiriata pentru a te bucura de majoritatea zonelor cu nisip. Mallorca este despre diversitate si natura. Sistemul de inchirieri functioneaza perfect(cea mai ieftina masina este 46 de EURO/zi, la care vei mai adauga costul combustibilului asemanator cu cel din Romania).

Ospitalitatea spaniola este cuceritoare si pentru prima data am apreciat servirea unor ospatari apropiati de 60 de ani in detrimentul unora tineri. Cu ei, parca vinul si mancarea au avut alta savoare. Daca esti adeptul self catering, te vei descurca fara probleme. Preturile sunt putin mai mari decat in Romania.

Insula iti daruieste liniste, dar si spectacol. Sa nu te superi daca la ora 23:00 vei descoperi ca toate localurile se inchid. Este important ca inainte sa ajungi pe insula sa iti alegi cu atentie locatia hotelului, in functie de acest aspect te vei bucura de liniste sau de decibeli.

Prognoza meteo ne-a garantat ca vom avea o zi cu ploaie, am ales ca in aceea zi sa cunoastem insula. Am mers din Cala D’Or spre Palma, unde am vizitat catedrala si castelul.

Dupa Palma ne-am indreptat spre Nordul Insulei catre Cap de Formentor. Cap de Fermentor este locul in care am simtit ca am atins ceva unic, un drum serpuitor te va conduce catre o zona in care ti se va taia respiratia. Vei simti ce inseamna o plimbare pe coasta si te vei bucura in fiecare secunda de tot ceea ce este in jurul tau.

Din Nord, am pornit si am atins mai multe zone turistice: porturi si plaje( turistice, protejate si zone dedicate pentru diferite sporturi nautice). Mallorca a devenit o parte din noi. In alta zi, am avut de ales intre a merge in Cabrera sau Ibiza. Am ales Cabrera, pentru ca toata lumea ne-a spus ca este mult mai speciala ca Ibiza.

Excursia la Cabrera impune ceva organizare, daca nu cumperi undeva la 57 de EURO/persoana o excursie organizata. Poti la fel de bine sa intri pe visitcabrera sau marcabrera si sa cumperi online transportul maritim (36 de EURO/persoana), deplasarea se face din Colònia de Sant Jordi. In fiecare loc in care vei ajunge in Mallorca, iti poti petrece lejer o zi.

Cabrera este o insula la care vei ajunge in 30 de minute si de care te vei bucura la maximum. Vei avea parte de multa liniste, o priveliste rupta din Rai, dar si de mii de soparle. Nu risti nimic, dar sunt multe si vin peste tine oriunde. Cabrera ne-a furat o zi, dar a meritat pe deplin.

In Mallorca trebuie sa te gandesti serios la costurile de transport daca vrei sa o cunosti. Faptul ca Anglia este aproape, ii aduce automat un marketing mai bun, dar si turisti.

Am ramas cu multe amintiri si cu o parte din suflet in Mallorca.

Cristian Gheorghe

Articolul precedentDupa 6 – Gastrectomie
Articolul următorTorino, capitala uitata
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).