Istanbul este asa aproape de Romania incat regret ca nu am ajuns mai devreme, dar de fiecare data ma uitam la costul avioanelor si alegeam alte locatii mult mai indepartate din Europa.

Am ales Tarom cu o oferta de 99 de Euro si care nu a dezamagit deloc. Am beneficiat chiar de o aeronava cu display in tetiere.

Hotelul l-am ales foarte aproape de Biserica Albastra, am riscat, dar principalul nostru element de selectie a fost o terasa rooftop cu vedere spre mare si spre cupola bisericii. A fost un plus imens, in fiecare dimineata si seara, am putut sa ne bucuram de o priveliste care te trimitea spre vis.

Nu am facut un program si nu am cumparat card de transport. Absolut tot programul l-am facut pe loc. Marele avantaj a fost ca hotelul era situat la 5 minute de mers pe jos fata de principalele 4 atractii turistice din Istanbul.

TOP 5 Istanbul – Must Visit

  1. Hagia Sofia
  2. Dolmabahce Palace
  3. Topkapi
  4. Plimbarea cu barca pe Bosfor
  5. Turnul Galata

Topul meu este subiectiv, dar in mod clar nu o sa trec aici Grand Bazaar( o dezamagire totala) si Bazarul de Mirodenii. Sunt de vizitat dar la primul m-am simtit ca in bazarul Europa din anii ’90. Recomandarea este sa va bucurati de tot ce tine de dulcegarii(bomboane, turkish delight), fistic, ceai sau sucuri naturale.

Am preferat sa mancam de pe strada. Am incercat foarte multe restaurante, dar la final am preferat micii comercianti de pe strada.

Rar si de neratat
Am prostul obicei de a ma imprieteni cu localnicii si in acest mod cer recomandari legate de ceea ce as putea vizita, iar una dintre surprize a fost trecerea cu bacul pe continetul asiatic, zona asiatica a Istanbulului. A fost ieftin si surprinzator de placut. Este mai putin dezvoltat, cu mari probleme de a te intelege in engleza, dar cu o ospitalitate de apreciat. Imaginile pe care le poti captura de pe coasta asiatica sunt magnifice. Am luat bacul de langa Bazaarul de Mirodenii(Harem Car Ferry) si pentru doar 10 lire dus-intors pentru o persoana am ajuns pe coasta asiatica la Harme Coach Station.

Vedere de pe coasta asiatica

Buget

Bilet Intrare Topkapi, Hagia Sophya si Muzeul de Arheologie Istanbul – 135 de Lire/persoana

Bilet Intrare Palatul Dolmabahce – 90 de Lire/persoana

Bilet Tur pe Bosfor cu Vaporul – 20 de Euro/ Persoana

Nimic din experienta Istanbul nu a parut scump.

Merita sa bei o cafea din Turnul Galata, chiar daca vei sta poate mai bine de 60 de minute la coada. Merita sa incerci un 5D Experience( tot aici). Merita sa mergi in jos spre podul Galata pe langa Turn. Este o zona deosebita, cu multe note culturale.

Topkapi este casa sultanilor, iar ceea ce m-a uimit a fost incinta inchinata lui Mohamed, profetul Coranului( ei spun ca unul dintre dintii sai este acolo). Raman in minte cu sabia lui Stefan cel Mare, printre singurele artefacte ale unor domnitori straini din muzeul aflat la intrarea din Topkapi.

Nu ai cum sa nu fi mandru cand realizezi marimea Imperiului Otoman si respectul pe care l-a impus Stefan cel Mare. Tot aici vei putea sa te bucuri de o cafea cu o privire incantatoare catre Bosfor.

Vedere din Topkapi, Cafenea

Hagia Sofia este unul dintre cele mai frumoase lacase crestine in care am intrat, ne arata ca in istorie s-a renuntat prea usor la aceasta constructie crestina. Este poarta care a deschis-o catre Europa musulmanilor si care inca ne urmareste ca si consecinte.

Doua lumi diferite, una care vorbeste despre Jihad si una care te invata sa intorci celalalt obraz. Biserica ascunde maiestria crestinitatii si istoria unei lumi la care Europa Papala a renuntat mult prea usor. Decontul inca se plateste.

Transportul in comun este bine pus la punct si iti recomand sa il folosesti, la inceput mi s-au parut ca distantele sunt scurte, dar te poti insela usor.

Palatul Sultanilor

Istanbul este orasul care iti arata ca poti sa traiesti momente magice si cu bani putini. Apa, peisajele incredibile, sunt imagini care se intiparesc pe retina si par rupte din tablourile in care visam sa fim. Este o experienta fantastica sa te plimbi de pe un continent pe altul cu doar 8 lei.

Cristian Gheorghe

PS Noi am cerut shuttle de la aeroport la hotel prin Booking.com si a meritat. Nu uita ca in Turcia totul se negociaza.

Articolul precedentMarketing Sportiv – ’’Liga 1 în era Google şi Facebook’’(2015)
Articolul următor8 ani fara stomac – Gastrectomie
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).