Imnul UEFA Champions League este semnul la care tresare orice microbist, chiar daca nu este în fața televizorului. Este pur și simplu un simbol și o ancoră pentru toți suporterii de pe întreg mapamondul.

UEFA Champions League este unul dintre cele mai bune produse din sportul global, iar acest lucru se datorează felului în care a fost protejată și construită pentru a ajunge în inimile iubitorilor de fotbal.

De la siglă, la parteneriate, culori și imn, totul este despre campioni.

În anul 1992, Tony Britten primea de la UEFA tema de a scrie și înregistra un imn pentru noua competiție care avea să fie lansată, vechea Cupă a Campionilor se repoziționa în Liga Campionilor.

Tony Britten a adaptat propriu-zis un cântec de încoronare scris de George Frederic Handel, Zadok the Priest (1712), și a creat unul dintre cele mai recunoscute imnuri contemporane.

30 de ani nu este puțin.

Imnul a fost creat să miște și să anime inimile marilor fotbaliști, iar astfel a fost pusă la treabă Orchestra Filarmonică Regală din Londra. Piesa se întinde pe 3 minute și acompaniază echipele la startul fiecărui meci.

Vocile de pe fundal sunt în engleză, germană și franceză, iar punctul culminant cuprinde cuvintele: “Die Meister! Die Besten! Les Grandes Equipes! The Champions!”.

UEFA Champions League se întoarce, iar odată cu ea vom tresări din nou la cel mai frumos imn dedicat familiei fotbalului.

Cristian Gheorghe

Articolul precedentReview: SoccerLab sau cum folosim o platformă Sports Intelligence
Articolul următorCarte: Branding în fotbal, Vlad Rosca
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).