Henry Heintz este fiul a doi emigranti germani stabiliti in comunitatea germana din Pennsylvania. Tatal sau, un bun meserias in productia de caramida, porneste o afacere in domeniu care urmeaza sa fie dezvoltata de tanarul Heintz. O data cu dezvoltarea afacerii cu caramida, tanarul Heintz decide sa se foloseasca de retetele mamei pentru a se lansa in productia de legume conservate si otet. Pennsylvania era un oras metalurgic aflat in expansiune o data cu explozia constructiei cailor ferate in Statele Unite ale Americii. Intr-un program infernal de 12 ore pe zi, 6 zile pe saptamana, muncitorii nu au timp sa se alimenteze corespunzator.

Folosindu-se la inceput de etichetele si recipientele concurentilor pentru a vedea daca produsele sale sunt acceptate, acesta reuseste sa creasca o afacere de legume conservate intr-un timp record. Se dezvolta rapid pe baza creditelor bancare dar criza financiara si blocarea liniilor de credit conduc la falimentul afacerii. Mii de tone de legume proaspete contractate din mai multe state nu mai pot fii achitate.

Henry Heintz intra in impas si deznadejde, timp de un an acesta nu se regaseste din falimentul care l-a atins.

Dar totul reincepe intr-o buna zi cand mama sa decide sa riste toate economiile de o viata pentru a deschide o noua afacere de acelasi profil in care el sa fie doar manager. Incet si anevoios Henry reincepe afacerea de la zero, cu o inversunare si mai mare de a reusi. Treptat aflat la vanzare, pe campurile cu legume, in fabrica sau in procesul de distributie acesta repune succesul legumelor conservate in miscare.

Timp de 5 ani acesta achita fara sa aiba o obligatie legala toate datoriile de pe fosta societate falimentara, dorind sa demonstreze ca el isi tine promisiunile si merge pana la capat.

Intr-o buna zi acesta se joaca cu o reteta a mamei sale iar dupa mai multe teste pe persoane apropiate decide sa lanseze celebrul ketchup Heintz, un sos de rosii putin iute.

Reface imaginea sosului de rosii inventand etichetarea sticlelor in partea superioara si reuseste treptat sa cucereasca populatia americana(la aceea ora sos de rosii consuma doar comunitatea germana).

In fabrica sa curatenia si igiena este pusa pe primul plan. Fiecare angajat are acces zilnic la doctor, manichiura si toaleta(dus, sapun). La inceputul anilor 1890 legislatia americana urmeaza sa impuna procedurile Heintz din punct de vedere al igienei in productie la nivelul intregii industrii alimentare. Heintz castiga astfel un nou avantaj competitiv.

Heintz pune bazele marketingului modern: sampling in magazine, cupoane de reducere, primul brand alimentar(Heintz 57 – 57 provine de la numarul de produse din portofoliul fabricii), afisare outdoor, primul tren branduit si primul produs alimentar american comercializat in Europa. Printre extravagantele sale in materie de marketing enuntam achizitionarea primei fabrici Heintz(cea falimentara) si mutarea sa pe o barja plutitoare pe raul din oras.

Sustine America in primul razboi mondial si reuseste sa impuna global brandul Heintz. La moartea sotiei sale de 51 de ani acesta construieste un centru de “aptitudini”(sport, arte, muzica) in numele sau. Acesta decide sa nu se mai casatoreasca niciodata dar decide sa investeasca din ce in ce mai mult in comunitatea in care locuieste.

Motto-ul lui Heintz : “Succesul este sa faci un lucru obisnuit intr-un mod extraordinar”

Heintz Ketchup s-a nascut cu 30 de ani inaintea celui mai mare brand mondial Coca Cola.