Sa facem o comparatie realista intre Anglia si Romania la fotbal. La prima vedere pare o utopie, dar de fiecare data cand un partener m-a pus la incercare, am avut toate argumentele la mine.

Am ajuns sa visez cuvintele Return on Investment si tot felul de audiente, astfel pot sa spun fara menajamente ca romanii nostrii sunt la fel ca englezii cand este vorba de fotbal. Pentru cei care inca nu stiu, Arsenal Londra, echipa fetelor, joaca in tribune cu peste 15000 de spectatori.

paginademedia.ro a anuntat ca Anglia – Rusia, transmis in Anglia de ITV, a inregistrat o audienta de 12,9 milioane de privitori. ITV il putem compara cu PROTV. Procentual meciul a inregistrat la nivel national o audienta de 24.33 puncte rating(punctele se calculeaza procentual dintr-un total de 53 de milioane de englezi).

Franta – Romania a inregistrat o audienta de 25,8 puncte rating la nivel national, fiind transmis pe PROTV si TELEKOM SPORT. Daca luam datele de pe paginademedia.ro, fanii romani au infrant ostirea de fani englezi.

Ce frumos ar fi sa fie adevarat, din nefericire, fanii englezi isi vor urmari echipa si echipele la fel de intens in continuare, iar noi vom trece inca un record printre amintiri.

In timp ce ei vad un meci ca un eveniment de societate. Nu conteaza victoria, important este sa fim impreuna si sa bem o bere. Noi ne asteptam doar la victorii.

Cristian Gheorghe

Articolul precedentSponsorship: Brandurile si followeri
Articolul următorCe au facut fanii EURO in timpul meciurilor?
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).