Ma gandeam dupa ce am vazut filmul de “oscar” legat de Facebook la cat de avansat a ajuns marketingul pentru unii. O companie are o ancora atat de puternica incat toti sunt obligati sa o promoveze gratuit. Peste tot vad sigla Facebook, in reclamele Orange, Vodafone, Cosmote si de curand intr-un film dedicat la Cinema.
Timpul trece si observ ca ieri era MySpace, a urmat Hi5 si acum este Facebook. Dar de hotmail.com sau yahoo.com va mai aduceti aminte? Dar de Messenger?
Toate vin in cascada. Observ cum mai intai in email ne-am dat toate detaliile personale(varsta, sex, tara, date de contact, foto) si ca aceleasi date le-au obtinut inainte si din partea posesorilor de carduri de credit, dar nu au fost de ajuns.
Cardul de credit are toate detaliile legate de tine si obiceiurile de viata(cand cumperi, cat castigi, unde si ce cumperi), insa cardul de credit este intens folosit in Statele Unite si o parte din EUROPA, iar aici vorbesc de mase, nu de gulerele albe sau elite. Trebuia inventat un sistem in care sa se afle lucruri in detaliu, in cat mai multe colturi de pe planeta si asa cred ca a aparut emailul in realitate(una este sa inventezi si una este sa propagi). Faxul putea fi interceptat, dar stocarea era dificila, tehnica ne-a adus in momentul in care toate emailurile se afla pe servere, care sunt legate la internet – acces nelimitat la ceea ce gandim si la ceea ce facem zilnic.
Mai tarziu si-au dat seama ca nu este de ajuns si ne-au indus retelele de socializare. Unde se afla alte surprize: un email, un mediu de stocare foto, un messenger samd. Toate intr-un singur loc si conectate nonstop.
Astfel, incepand de la 12 ani, incepem sa ne facem un cont pe care comunicam live prin accesul liber in fiecare secunda si in plus adaugam fotografii cu noi, activitatile noastre, prietenii nostrii. Daca exista un BIG BROTHER de acest gen, atunci CIA, KGB, Mossad ar trebui sa plateasca sume mari ca sa aiba acces la aceste informatii.
Bineinteles, daca nu cumva in spatele acestor sisteme se afla chiar ei, complicat.
Este o poveste SF ceea ce iti propun eu tie, dar nu imposibila. Am vazut de curand un documentar despre Google in care vicepresedinta companiei recunostea ca STOCHEAZA TOATE CAUTARILE NOASTRE IN FUNCTIE DE IP(IP-ul este adresa ta unica de internet, la fel ca cea din buletin).
Ca sa clarific, Google are deja un profil psihologic al nostru.
PS
Eu, Cristian Gheorghe, nu am cont pe Facebook, Twitter si MySpace(si altele), decat daca nu cumva este atasat la o casuta de email cum este cea de la yahoo sau gmail.