Ma gandeam dupa ce am vazut filmul de “oscar” legat de Facebook la cat de avansat a ajuns marketingul pentru unii. O companie  are o ancora atat de puternica incat toti sunt obligati sa o promoveze gratuit. Peste tot vad sigla Facebook, in reclamele Orange, Vodafone, Cosmote si de curand intr-un film dedicat la Cinema.

Timpul trece si observ ca ieri era MySpace, a urmat Hi5 si acum este Facebook. Dar de hotmail.com sau yahoo.com va mai aduceti aminte? Dar de Messenger?

Toate vin in cascada. Observ cum mai intai in email ne-am dat toate detaliile personale(varsta, sex, tara, date de contact, foto) si ca aceleasi date le-au obtinut inainte si din partea posesorilor de carduri de credit, dar nu au fost de ajuns.

Cardul de credit are toate detaliile legate de tine si obiceiurile de viata(cand cumperi, cat castigi, unde si ce cumperi), insa cardul de credit este intens folosit in Statele Unite si o parte din EUROPA, iar aici vorbesc de mase, nu de gulerele albe sau elite. Trebuia inventat un sistem in care sa se afle lucruri in detaliu, in cat mai multe colturi de pe planeta si asa cred ca a aparut emailul in realitate(una este sa inventezi si una este sa propagi). Faxul putea fi interceptat, dar stocarea era dificila, tehnica ne-a adus in momentul in care toate emailurile se afla pe servere, care sunt legate la internet – acces nelimitat la ceea ce gandim si la ceea ce facem zilnic.

Mai tarziu si-au dat seama ca nu este de ajuns si ne-au indus retelele de socializare. Unde se afla alte surprize: un email, un mediu de stocare foto, un messenger samd. Toate intr-un singur loc si conectate nonstop.

Astfel, incepand de la 12 ani, incepem sa ne facem un cont pe care comunicam live prin accesul liber in fiecare secunda si in plus adaugam fotografii cu noi, activitatile noastre, prietenii nostrii. Daca exista un BIG BROTHER de acest gen, atunci CIA, KGB, Mossad ar trebui sa plateasca sume mari ca sa aiba acces la aceste informatii.

Bineinteles, daca nu cumva in spatele acestor sisteme se afla chiar ei, complicat.

Este o poveste SF ceea ce iti propun eu tie, dar nu imposibila. Am vazut de curand un documentar despre Google in care vicepresedinta companiei recunostea ca STOCHEAZA TOATE CAUTARILE NOASTRE IN FUNCTIE DE IP(IP-ul este adresa ta unica de internet, la fel ca cea din buletin).

Ca sa clarific, Google are deja un profil psihologic al nostru.

Cristian Gheorghe

PS

Eu, Cristian Gheorghe, nu am cont pe Facebook, Twitter si MySpace(si altele), decat daca nu cumva este atasat la o casuta de email cum este cea de la yahoo sau gmail.

Articolul precedentDespre Dumnezeu: De ce ne rugam la icoane?
Articolul următorWindows si Bill Gates
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).