Eric Cantona a fost unul dintre primii mari influnceri ai sportului modern. În România, tricoul cu gulerul ridicat este asociat cu un compartament suburban. Inventatorul său purta gulerul ridicat în sens opus, ca un semn al măreției unui rege. Iar regele era Eric Cantona.

Un jucător genial, unul dintre puținii jucători care au cucerit titluri naționale, cu echipe diferite în 3 sezoane consecutive (OM, Leeds și MU). Momentul trist a fost când echipa legendară a Franței, care a câștigat tot cu Zinedine Zidane, având 10 pe tricou, nu l-a mai convocat. Un moment greu și pe care l-a taxat în stilul propriu, declarând ca din acel moment va ține cu Anglia.

Manchester United și marketingul sportiv îi datorează mult. Marea echipă a lui Ferguson s-a născut cu el la timonă. S-a retras devreme, la doar 30 de ani. Anterior se mai retrăsese o dată, dar Platini l-a adus înapoi în fotbal.

Un jucător de geniu, avea stil în tot ceea ce făcea, părea ca un rege în teren. Păcat că nu se pot explica unele episoade de rătăcire din gazon. A fost unul dintre jucătorii care a reacționat vulcanic, nu a contat că era un adeversar, un suporter sau un arbitru.

Un geniu, un geniu greu de înțeles.

Am spus marketing sportiv deoarece celebrul guler ridicat a condus la extinderea acestui stil, la nivel global. Unul dintre primii jucători care au transmis la nivel global un trend.

Așa cum Beckham a crescut la umbra lui Eric Cantona, așa Cristiano Ronaldo l-a avut pe Beckham. Iar toți au avut în comun tricoul cu numărul 7 de la Manchester United.

O poveste despre marketing sportiv, legende și un număr.

Zilele acestea poți să vezi pe Netflix serialul Inhuman Resources, o versiune franceză a serialului La Casa de Papel. Regizorii francezi au pus tot ce trebuie și, în plus, în rolul principal este Eric Cantona. După cariera de fotbalist a jucat în multe reclame Nike, dar și filme. Nu cred însă că se aștepta cineva să ajungă un actor atât de complex.

Un jucător genial, dar problemă, a ajuns un exemplu de ceea ce înseamnă trecerea de la viața de sportiv la viața de actor.

Educație continuă se numește.

Cristian Gheorghe

Articolul precedentPascual, Ambros, Ribas și Didier la Professional Handball Coaching
Articolul următorReview: Kickly – Social Media Sport App
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).