Industria publicitatii investeste in endorsement si doreste sa atraga tot mai multi vectori de imagine de pe fiecare segment de varsta.

In 99% din cazuri se simte o inadvertenta intre mesaj, produs si personalitate. Cati dintre noi cred ca Adriana Bahmuteanu gateste, ce sa mai spunem de o simpla omleta la tigaia minune.

Prea multi artisti tin cutii de racoritoare de parca ar tine in mana o grenada. Eu nu mananc margarina, dar recunosc ca nu am intalnit nicio persoana cu veniturile Nadiei care sa consume acest tip de produs. Majoritatea consuma un unt cu denumire frantuzeasca.

La nivel de marketing ideea nu este rea, dar este daunatoare cand nu trece de sticla si nu pare naturala. Cratita nu se vinde datorita Adrianei, ci doar pentru ca gospodinele cred ca este un produs bun.

Regula numarul 1 in comunicare este sa fii in raport sau oglindire cu consumatorii produsului la care faci reclama.

Cum facem acest lucru in publicitate? Aducem o tona de produs si lasam vedeta noastra sa se joace, sa guste, sa doarma cu produsul, cu cel putin 3 saptamani inainte de reclama. Daca vedeta noastra nu consuma zilnic margarina, dar in reclama se lauda ca nu mai poate fara ea, publicul va amenda lipsa de sinceritate. Micul experiment de 3 saptamani se aplica cu orice produs si orice persoana.

Obiceiurile se formeaza in minimum 21 de zile.

Daca tot ne alaturam unui produs, macar sa nu ii facem un deserviciu. Sunt oameni ale caror salarii depind de vanzarea acestor produse.

Cristian Gheorghe

Articolul precedentManagement turistic 2: Puterea de a vinde
Articolul următorSalt cu parasuta
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).