Industria publicitatii investeste in endorsement si doreste sa atraga tot mai multi vectori de imagine de pe fiecare segment de varsta.
In 99% din cazuri se simte o inadvertenta intre mesaj, produs si personalitate. Cati dintre noi cred ca Adriana Bahmuteanu gateste, ce sa mai spunem de o simpla omleta la tigaia minune.
Prea multi artisti tin cutii de racoritoare de parca ar tine in mana o grenada. Eu nu mananc margarina, dar recunosc ca nu am intalnit nicio persoana cu veniturile Nadiei care sa consume acest tip de produs. Majoritatea consuma un unt cu denumire frantuzeasca.
La nivel de marketing ideea nu este rea, dar este daunatoare cand nu trece de sticla si nu pare naturala. Cratita nu se vinde datorita Adrianei, ci doar pentru ca gospodinele cred ca este un produs bun.
Regula numarul 1 in comunicare este sa fii in raport sau oglindire cu consumatorii produsului la care faci reclama.
Cum facem acest lucru in publicitate? Aducem o tona de produs si lasam vedeta noastra sa se joace, sa guste, sa doarma cu produsul, cu cel putin 3 saptamani inainte de reclama. Daca vedeta noastra nu consuma zilnic margarina, dar in reclama se lauda ca nu mai poate fara ea, publicul va amenda lipsa de sinceritate. Micul experiment de 3 saptamani se aplica cu orice produs si orice persoana.
Obiceiurile se formeaza in minimum 21 de zile.
Daca tot ne alaturam unui produs, macar sa nu ii facem un deserviciu. Sunt oameni ale caror salarii depind de vanzarea acestor produse.