Steve Jobs a atipit ieri, iar o lume intreaga a lacrimat. Raman in urma produsele sale senzationale, filmele de desene animate de la Pixar si marul sau pretios Apple.

Am un singur produs marca Jobs si recunosc nu m-a cucerit, insa este cert ca acest pirat a schimbat lumea definitiv. Windows si Bill Gates ar trebui sa ii multumeasca zi de zi lui Steve Jobs pentru ca este tot creatia sa in mare parte(Bill a copiat programul primului Mac si l-a imbunatatit).

Graficieni, muzicieni si milioane de tineri din intreaga lume au fost sedusi iremediabil de operele de arta marca Steve Jobs. De curand mi-a fost transmisa o carte care prezinta viata lui Steve, scrisa in stilul american comercial aceasta presara si momente cu adevarat uimitoare.

Steve Jobs a iubit Sony pentru walkman-ul sau si pe Henry Ford pentru viziunea sa. Una dintre ideile senzationale ale sale este ca cercetarea de piata este inutila cand este vorba de inovatie( walkman-ul Sony a fost respins prima data din productie). Ura cercetarea de piata si cuvantul imposibil, adora si forta inovarea si solutiile.

Jobs iubea parerea lui Ford conform careia “daca i-as fi intrebat pe clientii mei ce isi doresc, mi-ar fi raspuns: Un cal mai rapid!”. Cu alte cuvinte este vorba despre intuitie, viziune, simplitate si client –  totul fara manual de utilizare si intr-un singur pachet. In realitatea aceasta este definitia oricarui produs Apple.

Steve Jobs a fost excentric prin perseverenta cu care a luptat sa faca produse umane, cat mai simple. A fost indepartat din Apple si a infintat o companie care mai tarziu a revolutionat animatia in cinematografie – PIXAR.

In plin faliment al caselor de discuri el a lansat iTunes si a avut succes. A relansat toata industria.

Totul este legat de revolutie, a trasat noi linii oamenilor din jurul lor, a creat nevoia de a avea un produs Apple, a creat produse la moda. Tableta a fost inventata de Bill Gates prin 2001, dar nu s-a bucurat de succes in mana sa. S-a bucurat de succes insa la lansarea lui Steve Jobs, deoarece el cucerise iremediabil multimile. Era cheia, liderul care stabilea ce este la moda acum si este un “must have”.

Steve Jobs a manipulat o lume intreaga cu visele sale.

Bye Steve!

Cristian Gheorghe

Articolul precedentDe ce moartea nu se imbraca in roz
Articolul următorAlearga pentru Viata! – Miscare Oriunde Oricand Oricum
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).