America vine la pachet si cu cursuri de seductie. Pare incredibil faptul ca sunt oameni care ar da banii pe astfel de cursuri, dar au piata lor.

Am dedicat un numar de cateva ore din viata, sa vad cu ce se mananca acest tip de produs.

Seductia este dedicata femeilor si trebuie sa o invete barbatii, nu am reusit sa raman concentrat prea mult timp pe materiale. Am ramas totusi consternat. Am avut senzatia ca revad paginile unor carti online care le rasfoiam pe la 17 ani neintelegand la aceea vreme de ce au nevoie unii de 100 de tehnici de cucerit, 100 de locuri romantice sau 100 de feluri de a atrage atenti. Atunci am inteles, stilul american impune statistic ca la 300 de milioane de locuitori sa gasesti 0,01% de potentiali clienti care sa considere extrem de importanta opera ta.

Un concept copiat de afara si care s-a transformat in ceva comic in Romania, pot sa spun ca am ras cu pofta de cati barbati fatali are online-ul in Romania. Pentru o secunda m-am gandit daca au avut mai mult de trei iubite in aceasta viata si daca au suferit. In Romania aceasta zona este un fel de comedie de 5 stele.

“Hitch”, filmul care trateaza responsabil aceasta zona si in care Will Smith joaca exemplar, este o lectie infinit mai buna de parcurs decat zmeii cuceritori ai romanilor.

Unii par inca in crestere, altii scapati dupa o noapte de betie, iar altii isi traduc textele cu atentie din manualele dedicate din SUA. Ca proiecte online, unele nu sunt rele, dar au o mare problema, nu sunt credibile.

Nu o sa ma apuc sa tin cursuri de comunicare in aceasta zona, dar recomand sa urmariti tiparele impuse de media ca barbati cuceritori, stil vestimentar si translatia lor internationala.

Tiparele locale uneori nu sunt si tipare internationale, dar James Bond a ramas James Bond si Brad Pitt a ramas Brad Pitt. Atentie, printre ei s-au amestecat si un Bruce Willis sau un Jason Statham. Adica printre baietii aranjati s-au pierdut si cativa indivizi scapati de pe strada, nu tocmai musculosi, epilati si cu freza perfecta.

Carisma nu este liniara si nu se invata, fiecare avem o picatura din ea, iar acea picatura este unica.

Cristian Gheorghe

Articolul precedentTurism si brand de tara
Articolul următorMarsul spre o mare batalie
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).