Ne pregateam sa promovam in Liga 1, undeva in 2008, iar un preparator fizic insista sa cumparam un set de ceasuri extrem de performante pe zona de masurare a datelor fizice. Nu existau aplicatii si nici prea multe telefoane inteligente.

Eram in Liga 2 si investeam peste 5000 de EURO in tehnologie, doream sa controlam pregatirea fizica a intregului lot de fotbalisti la fel ca in vest. Ceasurile comunicau prin bluetooth cu orice PC, fiecare fotbalist avea cate un ceas. La insistentele presedintelui(finantatorului) clubului incep procedura de achizitie, ma documentez si analizez. Investitia are loc. Timpul trece, iar pregatirea fizica nu devine punctul nostru forte ca echipa Incep semnele de intrebare, nu intelegeam cum este posibil sa coste un aparat de masurat bataile inimii atat de mult. Gasisem modele la 10% din pret dar au fost respinse de preparator in faza de selectie. La nivel de management nu poti sa intervii in partea de pregatire fizica sau de antrenament tehnico-tactic, asiguri doar resursele ca ele sa se desfasoare.

Rezultatele se lasau asteptate, intr-una dintre zile iau cutia unui ceas si incerc sa inteleg unde era ascunsa valoarea adaugata pentru acest produs. Ceasurile care masoara pulsul costau si pe atunci maximum 50 de EURO, iar noi inca nu depasisem aceasta faza in felul cum le foloseam. Primeam rapoarte care aveau la baza maximum 2-3 indicatori, iar tehnologia pe care o detineam ne plasa alaturi de Barcelona sau Real.

Introduc un CD din cutia ceasului in PC si se lanseaza o aplicatie, un nou univers. Eram in 2008, iar in fata mea se desfasura o revolutie. Ceasul era setat pe perioada antrenamentului sa masoare toti indicatorii fizici, prin intermediul PC-ului datele erau transferate in aplicatia dedicata si astfel aparea un raport. Aplicatia iti crea un sistem de pregatire pentru a fi in forma maxima la momentul oportun. Putea fi folosita pe toate sporturile si pentru fiecare sport putea sa faca un program.

In cazul sporturilor de echipa, raportul devenea complet la nivel de lot. Practic dupa fiecare antrenament, fiecare jucator avea o fisa de pregatire, iar antrenorul avea o evaluare clara daca cineva nu se pregatise. La nivelul Ligii 1 foarte putine echipe au investit in aceasta tehnologie, cred ca eram maximum 3 echipe in toata tara pentru acel moment. La cum arata Liga 1 nu cred ca s-a modificat mare lucru dupa aproape 9 ani.

Toate marile cluburi si marii sportivi folosesc aceasta tehnologie, iar aplicatia s-a dezvoltat o data cu feedback-ul obtinut.

Nu este o reclama, dar m-am jucat cu o serie de aplicatii mobile(ale producatorilor de echipament sportiv) care insa sunt departe de ceea ce are nevoie un sportiv amator care doreste sa se pregateasca pentru un maraton. Daca maine as decide sa particip la un maraton, as face un efort sa cumpar acest model de echipament, pentru ca altfel m-as antrena in gol.

Marii sportiv au in acest moment acces la parametrii fizici si la evolutia din cadrul fiecarui antrenament. Noi inca ne pregatim legati la ochi in sportul de performanta, tehnologia si-a spus cuvantul de mult timp.

http://www.polar.com/beat/ro/

https://www.polarpersonaltrainer.com/

P.S. Merge perfect si pentru ciclisti, iar modelul de ceas se alege in functie de buget si nivelul de pregatire la care vrei sa ajungi.

Articolul precedentTime-lapse Romania – Grecia
Articolul următorSteaua fara nume
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).