Vara ne aduce in fiecare an o sumedenie de concerte si festivaluri, publicul roman devine din ce in ce mai complicat si simte gustul marilor evenimente europene. Untold si Electric Castel sunt de departe capetele de afis pentru fanii romani, in acelasi timp sunt si cele care au reusit sa se impuna la nivel european ca dimensiune si artistii invitati.
Insa cred ca inca avem putine date si analize pe aceasta zona, mai ales ca venim dupa un numar din ce in ce mai mic de evenimente muzicale la nivel national.
Pe un esantion de la 14 la 34 de ani, LIVE GLOBAL SPONSORSHIP(studiul global dedicat muzicii de catre REPUCOM) face cunoscut felul in care un sponsor intra in atentia fanilor muzicii. Astfel, 31% intra in contact cu sponsorii la eveniment, 29% in momentul in care interactioneaza cu un alt brand sau companie, 20% din comunicarile evenimentului in media si doar 11% prin intermediul artistilor.
Pentru a ajunge alaturi de inima lor ar trebui sa te asociezi cu informatii legate de telefoane mobile, calatorii, seriale si filme(Urzeala Tronurilor), console de jocuri, gadgeturi electronice si moda. Fanii muzicii live iubesc libertatea, noutatile si interactiunea.
Cele mai asociate branduri la nivel global cu zona de concerte live sunt Coca Cola, Red Bull, Pepsi, O2 si Heineken. In top dupa cei 5 grei mai apar: Orange, Telekom, Rockstar, Vodafone, Monster, Budweiser, Beck’s, Sony, Nike si Virgin.
Artistii cu cele mai mari incasari din concerte in 2015, au fost One Direction( 2,34 milioane EURO din 80 de concerte), Taylor Swift(1,98 milioane de EURO din 71 de concerte) si Kenny Chesney(1,34 milioane EURO din 57 de concerte).
Dupa cum se vede, suntem ori la inceput, ori inca departe.