Vara ne aduce in fiecare an o sumedenie de concerte si festivaluri, publicul roman devine din ce in ce mai complicat si simte gustul marilor evenimente europene. Untold si Electric Castel sunt de departe capetele de afis pentru fanii romani, in acelasi timp sunt si cele care au reusit sa se impuna la nivel european ca dimensiune si artistii invitati.

Insa cred ca inca avem putine date si analize pe aceasta zona, mai ales ca venim dupa un numar din ce in ce mai mic de evenimente muzicale la nivel national.

Pe un esantion de la 14 la 34 de ani, LIVE GLOBAL SPONSORSHIP(studiul global dedicat muzicii de catre REPUCOM) face cunoscut felul in care un sponsor intra in atentia fanilor muzicii. Astfel, 31% intra in contact cu sponsorii la eveniment,  29% in momentul in care interactioneaza cu un alt brand sau companie, 20% din comunicarile evenimentului in media si doar 11% prin intermediul artistilor.

Pentru a ajunge alaturi de inima lor ar trebui sa te asociezi cu informatii legate de telefoane mobile, calatorii, seriale si filme(Urzeala Tronurilor), console de jocuri, gadgeturi electronice si moda. Fanii muzicii live iubesc libertatea, noutatile si interactiunea.

Cele mai asociate branduri la nivel global cu zona de concerte live sunt Coca Cola, Red Bull, Pepsi, O2 si Heineken. In top dupa cei 5 grei mai apar: Orange, Telekom, Rockstar, Vodafone, Monster, Budweiser, Beck’s, Sony, Nike si Virgin.

Artistii cu cele mai mari incasari din concerte in 2015, au fost One Direction( 2,34 milioane EURO din 80 de concerte), Taylor Swift(1,98 milioane de EURO din 71 de concerte) si Kenny Chesney(1,34 milioane EURO din 57 de concerte).

Dupa cum se vede, suntem ori la inceput, ori inca departe.

Cristian Gheorghe

Articolul precedentCe au facut fanii EURO in timpul meciurilor?
Articolul următorTOP LIVE TV in SUA, dar si in Romania
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).