Trei frati sunt pregatiti pentu razboi. Doi dintre ei sunt destepti din cale afara si au averi foarte mari, al treilea este sarac si abia venit pe lume, dar are o mostenire de familie cu care se poate mandrii.

Pentru a se asigura ca fratele mai sarac nu va interveni in impartirea ogoarelor, fratii mai bogati decid sa faca un pact si sa il respecte. Toti trebuiau sa renunte la o parte din arme, in ideea ca s-a ajuns prea departe si poate din greseala se pot intampla lucruri grave. Pactul garanta ca niciunul dintre ei nu va intra pe recoltele si ogoarele celorlalti cat vor trai.

Dupa cativa ani, unul dintre frati decide ca ar vrea inapoi o parte din ogoarele pe care nu le mostenise. Ca sa respecte traditiile, decide ca este mai bine sa ii intrebe pe locuitorii acelor sate daca vor sa lucreze pentru el. Taranii voteaza si decid sa munceasca pamantul pentru el. Pactul cade cu acest moment si orice promisiune viitoare devine nula.

Actul de mostenire care il facea proprietar pe fratele mai sarac devine inutil, nul. Vecinii si unul dintre fratii, care nu au intervenit, ameninta ca ii taie accesul la apa daca nu se opreste, dar el are destula. Mai mult, toti vecinii lui depind de el.

Crimeea ne demonstreaza ca tratatele sunt facute pentru cei mici. Crimeea a fost pierduta cu mult inainte de a se scinda politic Ucraina. Rusia a stiut ce isi doreste din momentul destramarii URSS, astfel a grupat intens populatie rusofona in aceea zona. In baza curentului pro-european in care minoritatile trebuie respectate, a folosit arma votului democratic.

Este o poveste de scris in cartile de diplomatie. O bucata dintr-o tara este luata fara un foc de arma si in baza bunului simt. Majoritatea a decis, adica democratia.

Democratia demonstreaza din nou ca este o doctrina saraca, in baza ei sunt tari care au devenit mai bogate si tari care au devint mai sarace. Totul in democratie se poate cumpara daca ai majoritate, iar daca ai bani, orice majoritate poate fi cumparata.

Tratatele internationale au mai fost incalcate, dar unele tari mai si reactionau. Absolut toate reactiile au fost doar de imagine, parca se pregateau sa lanseze o petitie pe facebook.

Toti depind de fratele care le alimenteaza casele cu caldura.

Lumea se va schimba, dar fratii bogati vor ramane aceeasi. Gazul dicteaza fratia dintre unele natiuni, in special pentru cele puternice.

Cristi Gheorghe

PS Cand anunti ca ai blocat conturile a 22 de oameni, anunti ca trebuie sa isi retraga banii cei cu adevarat vinovati.

Articolul precedentInterviu: Eficiența în marketing sportiv
Articolul următorOpinie: Romania moare online
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).