A venit decembrie, o parte din spiritul sărbătorilor este legată de piesele cu Moșu. Concurentul lui este Hrușcă, iar în România este un best off, nu ai cum să nu îl îndrăgești. Parcă si Fuego avea ceva interesant, dar nu îl pun pe lista mea.

Ceea ce mi se pare interesant este că în America totul este la vedere când este vorba de gusturi si statistici. Una dintre cele mai tari amintiri de Crăciun o am de la New York, acolo muzica este sinonimă cu sărbătoarea în sine. Ce cozonaci sau covrigi, muzică!

Se presupune că în urmatoarea lună, 53% din muzică va fi despre Crăciun pe toate radiourile din SUA. Dar iată ce ne spune Nielsen despre celebrii Millennials și ascultătorii de Ler din SUA:

Leru-i Ler pe vârste arată diferit, astfel, avem 19% între 4-24 de ani, 56% între 25-54 de ani, 10% între 54-64 de ani, iar restul sper că încă stau bine cu auzul. Însă hai să vedem cum arată povestea noastră în funcție de vânzari si anul lansării pieselor de Crăciun.

An de lansare/ Sales

Acum, pentru că și așa nu te grăbește nimeni, compară mai jos cu difuzările de pe radio și anul lansări.

An de lansare/ Difuzari Radio

După grafic, generația noastră ascultă, dar și cumpără piesele, bine.. vorbim de SUA.

Este inutil sa spun ca printre datele lor s-a strecurat și o statistică cu on-demand streams, dar la ce ne folosește nouă, că noi încă ascultăm pe FM/AM.

Datele sunt proprietatea Nielsen U.S. Music 360 Report, Nielsen BDSRadio and Music Connect și Nielsen Audio PPM 

Thanks God că americanilor nu le este frică să își publice datele. Hai cu colindele și să deschidem radioul, oricum avem de așteptat în trafic.

Cristi