A venit decembrie, o parte din spiritul sărbătorilor este legată de piesele cu Moșu. Concurentul lui este Hrușcă, iar în România este un best off, nu ai cum să nu îl îndrăgești. Parcă si Fuego avea ceva interesant, dar nu îl pun pe lista mea.

Ceea ce mi se pare interesant este că în America totul este la vedere când este vorba de gusturi si statistici. Una dintre cele mai tari amintiri de Crăciun o am de la New York, acolo muzica este sinonimă cu sărbătoarea în sine. Ce cozonaci sau covrigi, muzică!

Se presupune că în urmatoarea lună, 53% din muzică va fi despre Crăciun pe toate radiourile din SUA. Dar iată ce ne spune Nielsen despre celebrii Millennials și ascultătorii de Ler din SUA:

Leru-i Ler pe vârste arată diferit, astfel, avem 19% între 4-24 de ani, 56% între 25-54 de ani, 10% între 54-64 de ani, iar restul sper că încă stau bine cu auzul. Însă hai să vedem cum arată povestea noastră în funcție de vânzari si anul lansării pieselor de Crăciun.

An de lansare/ Sales

Acum, pentru că și așa nu te grăbește nimeni, compară mai jos cu difuzările de pe radio și anul lansări.

An de lansare/ Difuzari Radio

După grafic, generația noastră ascultă, dar și cumpără piesele, bine.. vorbim de SUA.

Este inutil sa spun ca printre datele lor s-a strecurat și o statistică cu on-demand streams, dar la ce ne folosește nouă, că noi încă ascultăm pe FM/AM.

Datele sunt proprietatea Nielsen U.S. Music 360 Report, Nielsen BDSRadio and Music Connect și Nielsen Audio PPM 

Cristi Gheorghe

Articolul precedentGhidul promovării unui eveniment sportiv
Articolul următorFIFA World Cup 2018, o provocare de marketing sportiv
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).