Lionel Messi şi Cristiano Ronaldo au creat în jurul lor adevărate dispute între fanii unora dintre cele mai iubite echipe la nivel global: FC Barcelona şi Real Madrid.

Nu există loc de pe pământ unde acest duel să nu provoace reverberaţii. Astfel, la ultimul duel BarcelonaReal Madrid (3 decembrie 2016), Nielsen Sports a calculat expunerea rezultata entru brandurile care au fost expuse pe stadion prin intermediul sistemului led şi al echipamentelor de joc.

Metodologia a ţinut cont de difuzarea imaginilor şi a înregistrărilor video din 200 de ţări: TV (live, stiri, reluări sau highlights), publicațiile din Spania şi social media.

În calitate de oaspete pe Camp Nou, Real Madrid şi-a expus partenerii doar prin intermediul echipamentului de joc. Din acest motiv a generat o expunere media pentru parteneri de doar 5,1 milioane de dolari (13% din totalul expunerii pe eveniment).

FC Barcelona a reuşit să genereze 37,4 milioane de dolari prin intermediul echipamentului şi a expunerii prin sistemele aflate în spaţiul de joc de pe Camp Nou.

Pe partea de social media (Facebook, Instagram, Twitter şi Youtube), Real Madrid a realizat 41% din valoarea expunerii media a partenerilor din totalul de 5,1 milioane de dolari. Facebook Live a produs pe pagina oficială FC Barcelona, cu cele 4,3 milioane de vizualizări, circa 186.000 de dolari pentru brandurile care sunt asociate cu clubul. Cele două echipe au avut, în peste cinci ore de difuzare pe Facebook Live, circa 27 de milioane de vizualizări.

Cel mai mare randament pe partea de expunere media a provenit din partea video şi a fost de 64% (media europeană este de 44%).

Valoarea media generată pentru brandurile care au comunicat prin intermediul spaţiului de joc şi al echipamentului a fost de peste 42,5 milioane de dolari, doar pentru acest meci.

În România, singurul studiu efectuat pe zona eficienta media generată pentru brandurile care comunică prin fotbal (fotbalul este mai economic decât detergentul) a fost realizat de către SEG Team, Centru de Excelenţă în Marketing (ASE) şi Media Image. Acesta a determinat faptul că un brand care comunică doar prin intermediul spoturilor TV va cheltui de 6 ori mai mult faţă de un brand care comunica din teren.

Cristian Gheorghe

Acest articol a fost publicat pentru prima data in Forbes Romania.

Articolul precedentSport: Datele de audiență TV din UK
Articolul următorDupa 6 – Gastrectomie
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).