In cea mai rece iarna din istoria Statelor Unite ale Americii, eu eram acolo, am prins toate minimele posibile, chiar am mers si pe munte, revelionul l-am facut in Times Square Garden. Era decembrie, iar pe TV vedeam un promo despre cel mai mare meci planetar.

Am cascat ochii, am clipit, nu imi venea sa cred.

Cel mai mare meci de pe planeta era finala Super Bowl. Am zambit arogant, in afara de americani… nicio alta tara nu traieste la acest nivel fotbalul american.

Pentru europeni este o gluma, chiar daca au fost facuti pasi mari in promovarea acestuia.

Totusi, cel mai mare eveniment de pe planeta? Am zambit.

Timpul mi-a demonstrat ca asa se promoveaza un super eveniment, incepi in decembrie, chiar daca el este in februarie. Vorbesti despre el ca despre primul pas pe luna.

Simteam emotia, vibratia, imi atrasese atentia, stiam ca nimic nu bate traditionalul fotbal, dar nu vazusem niciodata o reclama atat de bine facuta pentru un eveniment sportiv.

As fi vrut sa spun ca mint, dar cele mai scumpe secunde pe TV de pe planeta sunt la Super Bowl, iar acum este editia aniversara numarul 50.

25% din banii incasati vor fi donati in scop caritabil, va deveni cel mai celebru moment de CSR din lume.

Este duminica noaptea, prima saptamana a lui februarie. Merita sa privesti macar o data in direct.

Cea mai scumpa secunda de publicitate pe TV este in sport.

Cristian Gheorghe

Articolul precedentSocial media în sport: Bătălia LIKE-urilor
Articolul următorCum arata ADN-ul unui Fan
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).