S-a încheiat inca o ediție a Campionatului European de Fotbal Euro 2020 în care au fost doborâte multe recorduri, printre care și cel de audiență pentru un eveniment sportiv similar: finala dintre Italia și Anglia a fost urmărită de 31 de milioane de spectatori din Marea Britanie (25 de milioane pe BBC One și 6 milioane pe ITV).
În comparație, ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice din 2012 a fost urmărită de 27 de milioane de telespectatori, în vreme ce anunțul făcut de premierul Boris Johnson în legătură cu lockdown-ul din martie 2020 a adunat în fața televizoarelor aproximativ 28 de milioane de persoane.
În Italia, finala câștigată de Squadra Azzurra după loviturile de departajare a fost urmărită de 18 milioane de telespectatori, iar în SUA s-a înregistrat un record absolut: confruntarea de pe stadionul „Wembley”, de pe 11 iulie, a făcut o audiență de 6.488.000 pe ESPN, cea mai mare din istoria Campionatului European și cu 43% mai mare față de audiența avută de finala din 2016.
Competiția găzduită de stadioane din unsprezece orașe s-a bucurat de o popularitate imensă, de care brandurile au incercat sa profite din plin. Iată care au fost cele mai apreciate campanii publicitare legate de Euro 2020:
Heineken – Finally Together
Producătorul de bere Heineken s-a folosit de umor pentru a-i cuceri pe microbiști, cu ocazia acestui turneu final. Într-un spot de un minut, fanii naționalelor participante își joacă farse unii altora.
Just Eat – The Jeet Food Delivery
Spotul video urmărește cursa nebună a unui agent care livrează mâncare la domiciliu. Imaginile sunt suprapuse cu cele dintr-un meci de fotbal. Eric Cantona este ambasadorul campaniei.
Saatchi & Saatchi – Hope United
Fotbaliști din Scoția, Țara Galilor și Anglia (printre care Henderson și Rashford) au luat parte la o campanie împotriva abuzului online. „Abuzul online nu distruge doar fotbalul, ci și viețile oamenilor”, a declarat directoul de comunicare Pete Jeavons. Ideea de bază a fost că una din zece persoane a fost abuzată în ultimul an.
McDonald’s – un sfert tăiat pentru sferturi
Chiar dacă nu a fost sponsor oficial al competiției, McDonalds a știut să își asocieze imaginea cu Euro 2020. În ziua în care Anglia a jucat sfertul de finală cu Ucraina (4-0) lanțul de restaurante a ieftin cu 25% tot meniul. Reducerea nu a fost valabilă și pentru restaurantele din Scoția și din Țara Galilor.
Bud Light – Think inside the box
Compania care produce berea oficială a naționalei Angliei „s-a jucat” cu principiul de căpătâi al industriei publicității „Think outside the box”. Sloganul campaniei pentru Euro 2020 a fost „Think inside the box”. Cutiile de carton în care s-au vândut dozele de bere aveau pe ele chipurile unor internaționali precum Jordan Pickford, Kieran Trippier și Kyle Walker. Fanii și le puteau pune pe cap.
Războiul tabloidelor
Semifinala dintre Anglia și Danemarca a prilejuit un război psihologic între două publicații renumite: „The Sun” vs „BT”. Primii au lovit danezii, care au cumpărat spațiu în tabloidul britanic pentru a publica o machetă în care apăreau vikingi cu mesajul „ It’s not coming home… we’re coming home”, cu referire la invazia scandinavă din secolul al IX-lea. În ziua următoare, englezii au cumpărat și ei spațiu în BT, publicând o fotografie cu fâșii de șuncă daneză așezate în cruce pe o felie de pâine, imaginea semănând cu steagul Angliei. Mesajul: „We’ll eat you for breakfast” .
„This is London”
Sadiq Khan, primarul Londrei, ține mingea pe picior în clipul „This is London”, o campanie prin care a fost promovată identitatea multietnică și multiculturală a metropolei în care s-a jucat finala turneului. În clip mai apar cunoscutul om de televiziune Seema Jaswal, freestyler-ul profesionist Mo Omar, precum și Charlotte Lynch, vedeta show-ului „This Girl Can”.
Poți să înveți marketing sportiv, management sportiv, project management si social media de la specialiști accesand Sports Business Academy. Profesorii noștri sunt manageri cu experiență în sport, sportivi de succes sau experți care lucrează în industria sportivă. Pentru prima dată ai acces la workshopuri și studii de caz prezentate de profesioniști din industria sportivă.
Surse:
https://takennotstirred.com/news/the-best-ads-from-uefa-euro-2020/
https://www.yahoo.com/lifestyle/euro-2020-final-peaks-historic-090313681.html
https://www.thedrum.com/news/2021/07/09/here-s-how-brands-are-cheering-england-s-progress-euro-2020