S-a încheiat inca o ediție a Campionatului European de Fotbal Euro 2020 în care au fost doborâte multe recorduri, printre care și cel de audiență pentru un eveniment sportiv similar: finala dintre Italia și Anglia a fost urmărită de 31 de milioane de spectatori din Marea Britanie (25 de milioane pe BBC One și 6 milioane pe ITV).

În comparație, ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice din 2012 a fost urmărită de 27 de milioane de telespectatori, în vreme ce anunțul făcut de premierul Boris Johnson în legătură cu lockdown-ul din martie 2020 a adunat în fața televizoarelor aproximativ 28 de milioane de persoane.

În Italia, finala câștigată de Squadra Azzurra după loviturile de departajare a fost urmărită de 18 milioane de telespectatori, iar în SUA s-a înregistrat un record absolut: confruntarea de pe stadionul „Wembley”, de pe 11 iulie, a făcut o audiență de 6.488.000 pe ESPN, cea mai mare din istoria Campionatului European și cu 43% mai mare față de audiența avută de finala din 2016.

Competiția găzduită de stadioane din unsprezece orașe s-a bucurat de o popularitate imensă,  de care brandurile au incercat sa profite din plin. Iată care au fost cele mai apreciate campanii publicitare legate de Euro 2020:

Heineken – Finally Together

Producătorul de bere Heineken s-a folosit de umor pentru a-i cuceri pe microbiști, cu ocazia acestui turneu final.  Într-un spot de un minut, fanii naționalelor participante își joacă farse unii altora.

Just Eat – The Jeet Food Delivery

Spotul video urmărește cursa nebună a unui agent care livrează mâncare la domiciliu. Imaginile sunt suprapuse cu cele dintr-un meci de fotbal. Eric Cantona este ambasadorul campaniei.

Saatchi & Saatchi – Hope United

Fotbaliști din Scoția, Țara Galilor și Anglia (printre care Henderson și Rashford) au luat parte la o campanie împotriva abuzului online. „Abuzul online nu distruge doar fotbalul, ci și viețile oamenilor”, a declarat directoul de comunicare Pete Jeavons. Ideea de bază a fost că una din zece persoane a fost abuzată în ultimul an.

McDonald’s – un sfert tăiat pentru sferturi

Chiar dacă nu a fost sponsor oficial al competiției, McDonalds a știut să își asocieze imaginea cu Euro 2020. În ziua în care Anglia a jucat sfertul de finală cu Ucraina (4-0) lanțul de restaurante a ieftin cu 25% tot meniul. Reducerea nu a fost valabilă și pentru restaurantele din Scoția și din Țara Galilor.

Bud Light – Think inside the box

Compania care produce berea oficială a naționalei Angliei „s-a jucat” cu principiul de căpătâi al industriei publicității „Think outside the box”. Sloganul campaniei pentru Euro 2020 a fost „Think inside the box”.  Cutiile de carton în care s-au vândut dozele de bere aveau pe ele chipurile unor internaționali precum Jordan Pickford, Kieran Trippier și Kyle Walker. Fanii și le puteau pune pe cap.

Războiul tabloidelor

Semifinala dintre Anglia și Danemarca a prilejuit un război psihologic între două publicații renumite: „The Sun” vs „BT”. Primii au lovit danezii, care au cumpărat spațiu în tabloidul britanic pentru a publica o machetă în care apăreau vikingi cu mesajul „ It’s not coming home… we’re coming home”, cu referire la invazia scandinavă din secolul al IX-lea. În ziua următoare, englezii au cumpărat și ei spațiu în BT, publicând o fotografie cu fâșii de șuncă daneză așezate în cruce pe o felie de pâine, imaginea semănând cu steagul Angliei. Mesajul: „We’ll eat you for breakfast” .

„This is London”

Sadiq Khan, primarul Londrei, ține mingea pe picior în clipul „This is London”, o campanie prin care a fost promovată identitatea multietnică și multiculturală a metropolei în care s-a jucat finala turneului. În clip mai apar cunoscutul om de televiziune Seema Jaswal, freestyler-ul profesionist Mo Omar, precum și Charlotte Lynch, vedeta show-ului „This Girl Can”.

Cristian Gheorghe

Poți să înveți marketing sportivmanagement sportiv, project management si social media de la specialiști accesand Sports Business Academy. Profesorii noștri sunt manageri cu experiență în sport, sportivi de succes sau experți care lucrează în industria sportivă. Pentru prima dată ai acces la workshopuri și studii de caz prezentate de profesioniști din industria sportivă.

Surse:

https://takennotstirred.com/news/the-best-ads-from-uefa-euro-2020/
https://www.yahoo.com/lifestyle/euro-2020-final-peaks-historic-090313681.html
https://www.thedrum.com/news/2021/07/09/here-s-how-brands-are-cheering-england-s-progress-euro-2020

Articolul precedentSportivele de succes și impactul lor social
Articolul următorSportul și Viața Sănătoasă în România: FCSB câștigă în popularitate fără performanțe, Dinamo a pierdut fani
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).