73% din fanii muzicienilor de astazi cred ca imaginea unui brand se imbuntatateste considerabil prin asocierea cu artistul favorit, 62% spun ca vor incerca un produs recomandat de acestia.
“Fans. Passions. Brands”(Havas Sports & Entertainment) este unul dintre studiile care exemplifica perfect asocierea marilor branduri cu artistii de pe marea scena a lumii, fie ca ei provin din muzica sau din sport. Studiul are la baza 18.000 de oameni din 17 tari si a fost realizat alaturi de University of Southern California’s – Annenberg Innovation Lab.
Mai mult, 56% din consumatorii globali de muzica asculta cel putin 10 genuri diferite, in timp ce 36% folosesc cel putin 3 retele de socializare zilnic.
S-a demonstrat ca un fan va consuma in general cu 20-25% mai multa media( inerent mai multa publicitate) si are o apetenta de consum mult mai mare decat consumatorul global. De foarte mult timp urmaresc cu atentie sumele care cu precadere sunt investite in SUA de catre marile multinationale in muzicienii si sportivii de pe continentul american.
Europa inca este departe de sumele de care au parte un Justin Biber sau un jucator de fotbal american. Muzica si sportul au la baza pasiunea fanilor, o pasiune care mai este regasita doar la nivel de religie.
In medie consumatorul de fotbal consuma cu 20% mai multa media decat un om obisnuit si are o apetenta de consum implicit mai mare.
Recomandarea unui produs, asociata cu o personalitate recunoscuta si apreciata la nivel larg, conduce implicit la o acceptare din partea consumatorilor si o imagine, implicit, pozitiva. De ce si-ar dorii o companie sa comunice cu iubitorii de sport sau muzica? Pentru ca lasand la o parte studiile, ei vor merge intr-o sala de concerte sau un stadion, vor cumpara tricoul echipei favorite sau albumul, in cateva cuvinte, vor consuma.
Vor da Like, Share, vor face Selfie…
Messi, Ronaldo, Shakira sau Beyonce vor deschide apetitul de consum, iar brandurile este logic sa isi doreasca aceasta asociere.