Am trait in trei ore o poveste de dragoste intensa dintr-un om si un extraterestru, am revazut pe rand conflictul dintre indieni si conchistadori si lupta triburilor cu industrializarea. Am simtit cruzimea umana in fata profiturilor gigantice, lipsa de umanitate si duritatea intelegerii dintre doua zone: capitalism si ecologism.

Avatar, pentru ca despre el este vorba, s-a bucurat de o promovare fara cusur, de la asocierea cu Coca-Cola, pana la existenta unei miscari de copiere a identitatii personajelor.

Pentru a fi un film de science fiction de mare succes reteta impune cativa factori: efecte reale, lupte de constiinta cunoscute si elemente inovatoare. Logic, bugetul trebuie sa fie imens.

Miorita surprinde aceleasi elemente dar numai ca nu s-a gandit nimeni sa o ecranizeze: lupta de constiinta (ciobanii se lupta pe avutie ucigandu-l pe un semen de al lor), elementele inovatoare (ciobanul vorbeste cu o oaie, formeaza comuniunea cu natura) si efectele reale, in care intreaga natura participa la nunta sa.

Avatar a reusit sa cucereasca si sa nasca o noua revolutie dupa Star Wars (pentru ca sigur va urma continuarea) printr-o asimilare a trasaturilor noastre umane si pacifiste. Cu totii ne-am dorit sa salvam natura si sa comunicam cu animalele, cu totii ne-am dorit ca natura sa ne ajute sau ca cel mic si firav sa il invinga pe cel puternic.

Multe povesti din copilarie sunt ambalate pentru adulti, mai ai putin si plangi cand tribului extraterestru i se darama copacul-casa, Michael Jackson mai lipsea sa faca concert impotriva oamenilor cotropitori.

Acum marea intrebare este daca tu faci ceva pentru mediu in care traiesti, daca nu, inseamna ca esti doar un cotropitor.

Avatar iti arata perfect echilibru natural, iti insufla ideea ca cei morti nu se despart de noi, iar tu si cu mine suntem niste cotropitori.

Pentru ca o buna prietena Anca Banita organizeaza “Let’s do it, Romania!”, te invit sa curatam pe 24 septembrie o mica bucata din lumea in care traim.

Cristian Gheorghe

Articolul precedentMuhammad Ali, un boxer fara pereche
Articolul următorDe ce moartea nu se imbraca in roz
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).