Newsletter săptămânal despre Sports Business/ Business Sportiv – Editia 121.

  1. Meciul de box dintre Oleksandr Usyk (Ucraina) și Daniel Dubois (Marea Britanie), câștigat de Usyk prin KO în runda a 5-a, a fost urmărit de 90.000 de spectatori pe stadionul Wembley. Învingătorul a primit 65% din banii puși în joc, până la 133.000.000 de dolari, în timp ce învinsul a încasat până în 72.000.000 de dolari.
  2. Eintracht Frankfurt l-a vândut pe Hugo Ekitike (23 de ani) la Liverpool cu 91.000.000 de euro. Clubul din Bundesliga a plătit numai 16.500.000 de euro pentru atacantul francez în urmă cu un an, când l-a transferat de la Paris Saint-Germain.
  3. Cluburile din Premier League au investit aproape două miliarde de euro în transferuri în această vară, mai mult decât celelalte patru ligi majore la un loc. Campioana Liverpool a cheltuit până acum peste 300.000.000 de euro, ultimul transfer fiind al lui Hugo Ekitike, de la Eintracht Frankfurt (95.000.000 de euro). „Cormoranii” au pregătit 150.000.000 de euro pentru Alexander Isak (Newcastle Utd).
  4. FC Barcelona va promova Republica Democratică Congo ca destinație turistică prin sloganul „Inima Africii”, scris pe spatele echipamentului de antrenament și al tricourilor folosite la încălzire. Valoarea contractului de publicitate este între 10.000.000 și 11.500.000 de euro pe an în următorii 4 ani.
  5. Sub sloganul „Să fim mai uniți”, Las Palmas a vândut 15.000 de abonamente în 24 de ore, chiar dacă echipa a retrogradat din LaLiga. Prețurile abonamentelor sunt ca în sezonul 2022-2023, ultimul petrecut în Segunda Division, între 100 și 360 de euro. În acea stagiune, numărul total de abonați a fost de 15.000.
  6. Michael Jordan deține recordul pentru cel mai valoros parteneriat comercial din lumea sportului. Fostul baschetbalist a încasat peste 1,3 miliarde de dolari din colaborarea cu Nike, începută în 1984. Cu același brand au înțelegeri Cristiano Ronaldo (fotbal) și LeBron James (baschet), care au semnat contracte pe viață pentru un miliard de dolari. Tot un miliard de dolari câștigă și Lionel Messi (fotbal), din colaborarea pe viață cu Adidas.
  7. Echipa de fotbal austriacă TSV Hartberg a folosit un echipament de prezentare pe care erau inscripționate logo-urile a 23 de sponsori. În România, cele mai multe sigle de companii pe echipament le are FC Hermannstadt – 14: două pe piept, trei pe spate, cinci pe șorturi, două pe mâneca dreaptă și două pe mâneca stângă.
  8. Aston Villa este clubul european cu cei mai mulți bani încasați din transferurile făcute în Arabia Saudită. Gruparea engleză a primit 121.000.000 de lire sterline pentru doi jucători, Jhon Duran (plecat la Al-Nassr) și Moussa Diaby (Al Ittihad). Podiumul este completat de FC Porto (Portugalia, 95.000.000 de lire sterline încasate) și de PSG (Franța, 89.000.000, dintre care 77.800.000 pentru Neymar).
  9. CSM Slatina (Liga a 2-a) va evolua în viitor pe o arenă modernă cu capacitate de 10.000 de locuri, a cărei construcție costă aproximativ 80.000.000 de euro. Proiectul a fost aprobat de Compania Națională de Investiții.
  10. În Pitești a fost inaugurat un complex sportiv care include, printre altele, un teren de fotbal de dimensiuni reduse, o sală de recuperare, vestiare și o tribună acoperită cu 190 de locuri. Proiectul în valoare de aproximativ 750.000 de euro a fost finanțat de Compania Națională de Investiții.

Powered by Sports Business Academy

Citeste si stirile de saptamana trecuta.

#SUNTEMSPORT #SportsBusiness #BusinessSportiv #SportsMarketing #MarketingSportiv

Articolul precedentSports Business Drops #120
Articolul următorSports Business Drops #122
Cristian Gheorghe
A fost timp de aproape 6 ani (2006-2012) Director Executiv la Sportul Studențesc, iar începând cu 2012 s-a mutat in zona comerciala pe poziția de Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG Team), liderul pieței de marketing sportiv din Romania. In 2020 are loc preluarea de catre eAd, compania care detine drepturile de transmitere pentru SuperLiga Romania si liderul pietei de profil in zona de media, continuând sa gestioneze drepturile de marketing pentru zona de stadioane. In cei peste 12 ani de activitate a acoperit peste 1456 de evenimente la nivel national( SuperLiga, Cupa României si Echipa Naționala a României), dar si Champions League, Europa League si Conference League pe zona de fotbal. In activitatea sa a reușit sa asigure in mod exclusiv expunerea brandurilor romanești la nivel international: World Women's Handball Championship Japan 2019, EuroBasket 2017, EHF Champions League si UEFA Champions League Qualifications. Este recunoscut pentru promovarea sportului școlar prin competiții ca Olimpiada Liceelor McDonalds(2012 - 2020), Alege Jucăria!( + 3500 de participanti/editie), Player Escort World Cup Brazil 2014 si Player Escort World Cup Russia 2018. Este inițiatorul primei scoli de marketing sportiv in Academia de Studii Economice, prima academie dedicata profesioniștilor si iubitorilor sportului - Sports Business Academy(2015) si este co-autor al manualului de Marketing Sportiv. Pentru proiectele sale unice din sport a fost inclus in "Introducere in Marketing", de Philip Kotler si Gary Armstrong( 2014).